اتحادیه اروپا لوکاشنکو، پسرش و 13 مقام دیگر بلاروس را تحریم کرد

به گزارش افق بسطام، اتحادیه اروپا الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس و 14 مقام ارشد دیگر- از جمله ایوان ترتل، رئیس کمیته امنیت دولت و پتر میکلاشویچ، رئیس دادگاه قانون اساسی این کشور- را در لیست سیاه تحریم ها قرار داده است.

اتحادیه اروپا لوکاشنکو، پسرش و 13 مقام دیگر بلاروس را تحریم کرد

با ما سفر کنید و با هزینه سفر به اروپا چقدر است از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به نقل از خبرگزاری تاس، بروکسل در بیانیه ای خاطرنشان کرد که علاوه بر الکساندر لوکاشنکو، پسرش ویکتور لوکاشنکو که مشاور امنیت ملی این کشور نیز هست، در فهرست این تحریم ها قرار گرفته اند.با توجه به سنگین شدن اوضاع در بلاروس به خاطر سرکوب مداوم جامعه مدنی و فعالان اپوزیسیون، الکساندر لوکاشنکو و 14 نفر دیگر باید در فهرست افراد و نهادهای مشمول اقدامات محدودنماینده قرار گیرند.

محدودیت های اتحادیه اروپا همچنین در خصوص ناتالیا ایسمونت، سخنگوی ریاست جمهوری، ایگور سرگینکو، رئیس دفتر رئیس جمهور، ایوان نوسکویچ، رئیس کمیته تحقیق و بعضی دیگر مقامات رده بالا اعمال خواهد شد. این تحریم ها شامل محدودیت سفر و یبوکه کردن دارایی ها است. علاوه بر این، شهروندان و شرکت های اروپایی هم از ارائه یاری اقتصادی به افراد فوق، منع شده اند.

وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا قبل تر توافق نموده بودند تحریم ها بر لوکاشنکو اعمال گردد، مگر اینکه شرایط در بلاروس بهبود پیدا کند. دیپلمات های عالی رتبه از مینسک خواستند دست از سرکوب و آزار بردارد و فرآیند سیاسی جدی، معتبر و فراگیری را پیش ببرد که به انتخابات آزاد و منصفانه بیانجامد، همه افراد تحت بازداشت خودسرانه را آزاد کند و وارد گفت وگوی ملی فراگیر گردد.

در 2 اکتبر (11 مهر)، رهبران اتحادیه اروپا بر سر بسته ای از تحریم ها علیه 40 مقام بلاروسی موافقت کردند، اما از در لیست سیاه قرار دادن لوکاشنکو، خودداری نمودند. بر اساس قوانین اتحادیه اروپا، تحریم ها علیه لوکاشنکو می تواند خواسته این اتحادیه از او برای مصاحبه با اپوزیسیون را تضعیف نموده باشد.

اعتراضات بلاروس که از زمان برگزاری انتخابات در 9 اوت شروع شده، سراسر این کشور را فرا گرفته است و نیروهای امنیتی نیز تا کنون بیش از 15 هزار نفر از معترضان را دستگیر نموده اند.

در حالی که الکساندر لوکاشنکو مدعی کسب 80 درصد آراء است، منتقدان او از جمله اتحادیه اروپا او را به تقلبی گسترده در این انتخابات متهم می نمایند و مردم بلاروس نیز به اعتراضات خود همچنان ادامه می دهند.

به همین دلیل روز پنج شنبه حدود 200 معلول در مینسک، پایتخت این کشور تجمع نموده و اعتراض خود را به عملکرد حکومت او خاطرنشان کردند.

در بیانیه اتحادیه اروپا آمده است که لوکاشنکو مسئول سرکوب خشونت آمیز دستگاه های دولتی قبل و بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 است، به ویژه از جهت حذف نامزدهای اصلی مخالفت، بازداشت های خودسرانه، بدرفتاری با مردم در جریان راهپیمایی های مسالمت آمیز و ارعاب و خشونت علیه خبرنگاران.

با احتساب تحریم های جدید، در مجموع 59 نفر از مقامات بلاروس تا کنون از سوی اتحادیه اروپا تحریم شده اند.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 16 آذر 1399 بروزرسانی: 16 آذر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1123

به "اتحادیه اروپا لوکاشنکو، پسرش و 13 مقام دیگر بلاروس را تحریم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا لوکاشنکو، پسرش و 13 مقام دیگر بلاروس را تحریم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید