استقرار خودروهای زرهی ترکیه در مرز سوریه

به گزارش افق بسطام، خودورهای زرهی ارتش ترکیه به بهانه انجام گشت زنی در شمال سوریه، امروز یکشنبه وارد این کشور شدند.

استقرار خودروهای زرهی ترکیه در مرز سوریه

اسپوتنتیک در خبری فوری از ورود خودورهای زرهی ارتش ترکیه به شمال سوریه گزارش داده است.

قرار است از امروز یکشنبه گشت زنی مشترک نظامیان امریکایی و ترکیه ای در شمال سوریه به موجب توافقی که میان واشنگتن و آنکارا وجود دارد شروع گردد.

در همین رابطه روز گذشته خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه در حاشیه بازدید از مرکز فرماندهی لشکر 2 در مالاتیا با یگان های مرزبانی تأمین امنیت مرز سوریه تشکیل جلسه داد که حدود 2 ساعت به طول انجامید.

وی درباره ایجاد منطقه امن در شمال سوریه بیان کرد: برای شروع گشت زنی مشترک در روز 8 سپتامبر برنامه ریزی نموده ایم، در ابتدا پهپادها پرواز کردند و سومین پرواز مشترک بالگردها نیز صورت گرفت، این پروازها امکان و فرصت مشاهده وضعیت منطقه و آنچه ادعا می گردد اجرا شده را فراهم می نماید.

آکار ضمن اشاره به شروع فعالیت مرکز فرماندهی مشترک ترکیه-آمریکا در آکچاقلعه، گفت: در این مرکز 2 ژنرال تُرک و آمریکایی و افسران وابسته به آنها مشغول فعالیت هستند. برنامه ریزی برای شروع فعالیت گشت زنی از هشتم سپتامبر جاری (فردا یکشنبه) اجرا شده، در این خصوص به توافق کلی رسیدیم و انتظار می رود اقدامات مشخص شده در این چارچوب به ترتیب اجرا شده و پیش برود.

وزیر دفاع ترکیه در ادامه اظهار داشت: گروه تروریستی ی.پ.گ هیچ تفاوتی با پ.ک. ک ندارد، خلاف این توهین به شعور ماست. گزارش ها و شواهد نیز به وضوح این را اثبات می نماید. ، مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 207

به "استقرار خودروهای زرهی ترکیه در مرز سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقرار خودروهای زرهی ترکیه در مرز سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید