انتقاد برزیل از اظهارات ماکرون درباره آتش سوزی جنگل های آمازون

به گزارش افق بسطام، رئیس جمهور برزیل، واکنش امانوئل ماکرون به آتش سوزی گسترده در جنگل های آمازون را در راستای اهداف سیاسی شخصی مطرح نمود.

انتقاد برزیل از اظهارات ماکرون درباره آتش سوزی جنگل های آمازون

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه روز جمعه، آتش سوزی گسترده در جنگل های آمازون را بحران جهانی نامید.

به نوشته روزنامه گاردین، ماکرون همچنین در واکنش به این حادثه، خواهان قرار دریافت این موضوع به عنوان دستورکار اصلی نشست گروه 7 شد.

ماکرون در حساب شخصی توئیتر خود نوشت: خانه ما می سوزد. به معنای واقعی کلمه. جنگل های بارانی آمازون- ریه هایی که 20 درصد اکسیژن سیاره ما را تأمین می کند- در حال سوختن است. این بحرانی بین المللی است. اعضای گروه 7، اجازه دهید این مورد اورژانسی را در دو روز [نشست] مورد بحث قرار دهیم.

از سوی دیگر، جایر بولسونارو، رئیس جمهور برزیل، در پیامی توئیتری، اظهارات دارای لحن احساساتی ماکرون را دخالت در امور داخلی این کشور دانست و گفت: تأسف می خورم که رئیس جمهور ماکرون به دنبال سوءاستفاده از مسئله داخلی برزیل و سایر کشورهای [حوزه] آمازون، به نفع اهداف سیاسی شخصی است.

بولسونارو افزود: پیشنهاد رئیس جمهور فرانسه مبنی بر مطرح شدن مسائل [حوزه] آمازون در جی7 بدون دخالت دادن کشورهای منطقه، یاد آور طرز فکر استعمارگرانه ای است که در قرن 21 قابل قبول نیست.

همچنین ماکرون روز جمعه تهدید کرد جلوی عقد تفاهم نامه تجاری میان کشورهای حوزه آمازون و اتحادیه اروپا را خواهد گرفت.

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل نیز در واکنش به آتش سوزی آمازون گفت: در میانه بحران جهانی اقلیمی، نمی توانیم آسیب بیشتری به یکی از منابع اصلی اکسیژن و تنوع زیستی را تحمل کنیم.

صادق خان شهردار لندن با حمله له بولسونارو بیان داشت این آتش سوزی با کمک و تشویق دولت برزیل رخ داده است.

از ابتدای سال جاری میلادی، 72 هزار مورد آتش سوزی در برزیل رخ داده است که 84 درصد بیشتر از دوره زمانی مشابه در سال 2018 است. بیش از نیمی از این آتش سوزی ها در جنگل های آمازون رخ داده اند.

آتش سوزی اخیر در جنگل های آمازون به قدری وسیع است که در تصاویر ماهواره ای نیز قابل رویت است. چندی پیش نیز بخش گسترده ای از جنگل های سبیری طعمه حریق شد. به گفته دانشمندان گرمایش جهانی یکی از دلایل اصلی بروز چنین فجایعی است.

گفته می شود ماه گذشته میلادی (جولای)، گرمترین ماه ثبت شده در تاریخ زمین به شمار می رود.

بخش هایی از جنگل های آمازون که دچار آتش سوزی شده اند

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 289

به "انتقاد برزیل از اظهارات ماکرون درباره آتش سوزی جنگل های آمازون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد برزیل از اظهارات ماکرون درباره آتش سوزی جنگل های آمازون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید