بانک دنیای: دنیا به خاطر کرونا با رکود عظیم روبرو می گردد

به گزارش افق بسطام، بانک دنیای گفت دنیا به علت شیوع کرونا با یک رکود عظیم مالی روبرو خواهد شد و این موسسه عزم خود را برای واکنش به این رکود جزم نموده است.

بانک دنیای: دنیا به خاطر کرونا با رکود عظیم روبرو می گردد

به گزارش به نقل از الجزیره، بانک دنیای پیش بینی کرد دنیا به علت شیوع ویروس کرونا با یک رکود عظیم اقتصادی روبرو خواهد شد.

بانک دنیای با بیان اینکه عزم خود را برای واکنش قدرتمند و گسترده به این رکود پیش بینی شده جزم نموده است تاکید نمود: با تدوین برنامه های حمایتی به ویژه برای کشور های فقیر با این رکود مقابله و به زودی با سران کنیا، اتیوپی و سایر کشور ها چگونگی حمایت از کوشش های آن ها برای مقابله با کرونا را آنالیز خواهیم کرد.

پیش از این نیز مدیر عامل صندوق بین المللی پول بیان نمود رکود اقتصادی فعلی که به واسطه شیوع ویروس کرونا در دنیا ایجاد شده به مراتب بسیار بدتر از بحران اقتصادی سال 2008 است.

:

  • هزینه 4000 میلیارد دلاری شیوع کرونا برای دنیا
  • 47 میلیون آمریکایی شغل خود را از دست می دهند

او گفت: این بحران مانند سایر بحران ها نیست. ما هرگز در تاریخ صندوق بین المللی پول شاهد رکود اقتصاد دنیای نبوده ایم؛ اکنون ما در رکود هستیم. این بسیار بدتر از بحران اقتصادی دنیای سال 2008 است.

شیوع ویروس کرونا از اواخر ماه دسامبر سال 2019 در شهر ووهان چین شروع شده و در حال حاضر به 204 کشور و منطقه در دنیا سرایت پیدا نموده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 754

به "بانک دنیای: دنیا به خاطر کرونا با رکود عظیم روبرو می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بانک دنیای: دنیا به خاطر کرونا با رکود عظیم روبرو می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید