برکناری وزیر خارجه، رئیس اطلاعات و فرمانده ارتش اتیوپی

به گزارش افق بسطام، به گزارش خبرنگاران به نقل از الجزیره، آبی احمد نخست وزیر اتیوپی امروز یکشنبه، وزیر خارجه و رئیس اطلاعات و فرمانده ارتش این کشور را برکنار کرد.

برکناری وزیر خارجه، رئیس اطلاعات و فرمانده ارتش اتیوپی

جزییات بیشتری درباره این تصمیم نخست وزیر اتیوپی منتشر نشده است.

این در حالی است که درگیری شدیدی روز چهارشنبه در منطقه تیگرای میان نیروهای نظامی اتیوپی و گروه شورشی موسوم به جبهه آزادسازی اقلیم تیگرای رخ داد. گروه موسوم به جبهه آزادسازی اقلیم تیگرای بعد از ماه ها آتش بس با نیروهای دولتی اتیوپی، درگیری ها با نیروهای آدیس آبابا را شروع و به مقر منطقه نظامی شمالی ارتش اتیوپی حمله نموده است.

اتیوپی روز پنجشنبه برای جنگ در تیگرای آماده شد، جنگی که امیدهای بین المللی را به آتش بس میان دولت آبی احمد و جناح قبیله ای قدرتمند که دهه هاست از سوی ائتلاف حاکم راهنمایی می گردد، بر باد داد.

نخست وزیر اتیوپی پس از دو روز درگیری میان نیروهای دولتی و جبهه آزادسازی اقلیم تیگرای دستور داد همه نیروهای نظامی از سراسر کشور به تیگرای اعزام شوند.

نیروی هوایی اتیوپی آدینه شب به دستور آبی احمد نخست وزیر این کشور مراکز نظامی در منطقه تیگرای در شمال اتیوپی را بمباران کردند و به این ترتیب این کشور در آستانه جنگ داخلی تمام عیار نهاده شد.

گروه شبه نظامی تیگرای موسوم به جبهه آزادیبخش تیگرای قبل از انتصاب ابی احمد به نخست وزیر اتیوپی در سال 2018 میلادی نفوذ و تسلط بسیاری بر ارتش و دولت این کشور داشت.

اتیوپی به خاطر سالها جنگ و درگیری با بعضی کشورهای همسایه و بحران های متعدد با اریتره و سومالی از جمله کشورهایی است که گروههای شبه نظامی در آن فعال هستند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 آذر 1399 بروزرسانی: 20 آذر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1131

به "برکناری وزیر خارجه، رئیس اطلاعات و فرمانده ارتش اتیوپی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برکناری وزیر خارجه، رئیس اطلاعات و فرمانده ارتش اتیوپی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید