بغداد پرونده قتل 100 هزار عراقی توسط عوامل انتحاری سعودی را باز می نماید

به گزارش افق بسطام، تازه ترین افشاگری رسانه ای نشان می دهد که صد هزار عراقی در نتیجه عملیات های تروریستی عوامل انتحاری سعودی در این کشور از سال 2003 تا به امروز کشته شده اند و مجلس عراق در کوشش برای به جریان انداختن این پرونده است.

بغداد پرونده قتل 100 هزار عراقی توسط عوامل انتحاری سعودی را باز می نماید

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت روزنامه العربی الجدید، گروه های سیاسی عراقی روزهای اخیر در اقدامی گسترده در تلاشند تا اجماعی در مجلس برای گگرددن پرونده انتحاری های دارای تابعیت سعودی حاصل نمایند. این انتحاری ها بعد از سال 2003 وارد عراق شدند و دست به عملیات هایی زدند که موجب کشته شدن عراقی ها شده است.

این روزنامه نوشت، اقدام مزبور مقدمه ای برای اقدام جهانی به منظور ملزم نمودن ریاض به پرداخت خسارت های اقتصادی به خانواده های قربانیان عراقی است.

العربی الجدید به نقل از سعد المطلبی، یکی از رهبران ائتلاف دولت قانون نوشت، گروه های سیاسی اصلی در کشور و همچنین دولت باید عملاً برای بازستانی حقوق حدود 100 هزار عراقی که به دلیل عملیات های تروریستی کشته شدند و نیز مجازات کشورهایی که تروریست ها از آنجا به عراق آمدند از جمله عربستان را شروع کند.

المطلبی گفت، این گام باید به وسیله قانونی در مجلس عراق و بنا بر شواهد و حقایق انجام گردد و کشورهایی که شهروندان آنها در کشتن عراقی ها دست داشتند یا ورودشان به عراق را تسهیل نمودند محکوم کند.

وی گفت، ادله و شواهد رسمی مبنی بر مشارکت نهادها و شخصیت های رسمی و غیر رسمی سعودی در حمایت از تروریسم در عراق وجود دارد. بنابراین ضروری است مطابق این شواهد اقدامی برای اعمال تحریم ها و درخواست خسارت از حامیان تروریسم در عراق صورت گیرد.

در همین زمینه، طارق حرب، کارشناس حقوقی معتقد است، از نظر قانونی عراق می تواند از شورای امنیت بخواهد قطعنامه ای که به این کشور حق دریافت خسارت از عربستان را می دهد، صادر کند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 7 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 858

به "بغداد پرونده قتل 100 هزار عراقی توسط عوامل انتحاری سعودی را باز می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بغداد پرونده قتل 100 هزار عراقی توسط عوامل انتحاری سعودی را باز می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید