بولسونارو با زیر پا گذاشتن تدابیر کرونایی به جمع حامیانش رفت

به گزارش افق بسطام، رئیس جمهوری برزیل هم زمان با تداوم شیوع ویروس کرونا در کشورش در یک تجمع حامیانش حضور پیدا نموده و از آن ها به خاطر حمایت از دولتش تقدیر به عمل آورد.

بولسونارو با زیر پا گذاشتن تدابیر کرونایی به جمع حامیانش رفت

به نقل از خبرگزاری رویترز، یکی از دلایل گسترش ویروس کرونا در برزیل سیاست های ژایر بولسونارو، رئیس جمهوری این کشور اعلام شده که خطرات ویروس کرونا را جدی نگرفته است. رئیس جمهوری برزیل به دلیل رویکرد و سیاست خود در قبال گسترش ویروس کرونا مورد انتقاد نهاده شده است.

علاوه بر تداوم بحران شیوع کرونا در برزیل که این کشور را در صندلی دوم از نظر میزان مبتلایان به این ویروس در دنیا قرار داده، بولسونارو با یک رسوایی سیاسی نیز دست به گریبان شده است.

ژایر بولسونارو بر اساس یک سری تصاویر زنده که در صفحه فیس بوک او پخش شد، ضمن همراهی بادیگاردهایی با ماسک خودش ماسکی به صورت نزده بود و در همین حین از معترضانی که پرچم های برزیل را تکان داده و او را یک افسانه می خواندند، استقبال کرد.

این اتفاق چند روز بعد از آن می افتد که برزیل به لحاظ شدت شیوع کرونا از روسیه نیز پیشی گرفته و در صندلی دوم فهرست کشورهایی با بیشترین میزان ابتلا و تلفات کرونا ویروس بعد از آمریکا نهاده شد. این یکی از چندین تظاهراتی است که بولسونارو در هفته های اخیر از برگزاری آن حمایت نموده بود.

از سوی دیگر دادگاه عالی برزیل اخیرا اقدام به انتشار ویدیویی از یک نشست وزرای دولت مربوط به تاریخ 22 آوریل نموده است که در آن بولسونارو می گوید، به دنبال تغییر بعضی مقام های امنیتی و روسای آن ها و حتی بعضی وزرا به دلیل مزاحمت این افراد برای خانواده اش است.

سرجیو مورو، وزیر دادگستری سابق برزیل اخیرا بولسونارو را به کوشش برای مداخله در تحقیقات پلیس برزیل متهم کرد.

بولسونارو در تجمع اخیر با مردم دست داده و در کنار آن ها عکس گرفت و حتی یک پسر بچه را نیز روی شانه هایش بالا برد و اینگونه نشان داد که به تدابیر مربوط به فاصله گذاری اجتماعی از بابت مقابله با کرونا ویروس در کشورش بی اعتناست. انتظار می رود که تجمعات بیشتری در حمایت از بولسونارو با این وضع در شهر سائوپائولو، پرجمعیت ترین شهر برزیل برگزار گردد.

کارشناسان گمان می نمایند که تعداد واقعی مبتلایان در برزیل می تواند تا 15 برابر بیشتر از میزان رسمی ثبت شده باشد. بولسونارو در انظار عمومی بدون رعایت قوانین و مقررات مربوط به کرونا ظاهر می گردد و بدون زدن ماسک به میان هواداران خود می رود. کاخ سفید دوشنبه (25 مه) اظهار داشت شهروندان غیرآمریکایی که می خواهند از برزیل وارد آمریکا شوند نباید تا 14 روز قبل در برزیل بوده باشند. محدویت های جدید آمریکا شامل خارجیانی می گردد که به مدت 14 روز در برزیل بوده اند.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 14 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 866

به "بولسونارو با زیر پا گذاشتن تدابیر کرونایی به جمع حامیانش رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بولسونارو با زیر پا گذاشتن تدابیر کرونایی به جمع حامیانش رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید