ترامپ: شانس زیادی برای موفقیت آتش بس بین ترکیه و کُردها وجود دارد

به گزارش افق بسطام، رئیس جمهور آمریکا اظهار داشت احتمال دوام آتش بس موقت بین ترکیه و کُردها زیاد است.

ترامپ: شانس زیادی برای موفقیت آتش بس بین ترکیه و کُردها وجود دارد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز آدینه در پیامی توئیتری اظهار داشت که شانس بالایی را برای موفقیت آتش بس بین ترکیه و گروه های کُرد مستقر در شمال شرقی سوریه قائل است.

ترامپ یک روز پس از توافق بین هیئت آمریکایی و طرف ترکیه ای برای آتش بس موقت 5روزه در شمال شرقی سوریه، در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر نوشت: هم اکنون با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه صحبت کردم. او به من گفت که [پس از توافق آتش بس] موارد معدودی از تک تیراندازی و شلیک خمپاره وجود داشته که به سرعت متوقف شده است. او خیلی مایل است که آتش بس یا توقف درگیری جواب بدهد. کُردها نیز همین را می خواهند و این که راه حل نهایی حاصل گردد.

وی اضافه کرد: خیلی بد است که این تفکر از سال ها قبل وجود نداشته و [آتش بس] تنها به وسیله چسب زخم های ضعیف و به شیوه ای مصنوعی برقرار بوده است. هر دو طرف حسن نیت دارند و شانس موفقیت [آتش بس] واقعاً خوب است.

بعد از ظهر دیروز پنج شنبه هیئت آمریکایی به سرپرستی مایک پنس معاون رئیس جمهور این کشور و مذاکره کنندگان ترکیه ای که در رأس آنها شخص رئیس جمهور رجب طیب اردوغان حضور داشت، برای اجرای یک آتش بس موقت بین ارتش ترکیه و گروه های مسلح کُرد در شمال شرقی سوریه به توافق رسیدند.

.+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 361

به "ترامپ: شانس زیادی برای موفقیت آتش بس بین ترکیه و کُردها وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ: شانس زیادی برای موفقیت آتش بس بین ترکیه و کُردها وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید