توافق چین و پاکستان جهت همکاری در فرایند صلح افغانستان

به گزارش افق بسطام، خبرنگاران: رئیس جمهور چین در سفر به پاکستان بار دیگر بر تعهد این کشور مبنی بر مشارکت در فرایند صلح افغانستان با همکاری اسلام آباد تأکید کرد.

توافق چین و پاکستان جهت همکاری در فرایند صلح افغانستان

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، رئیس جمهور چین در سفر به اسلام آباد خواستار کوشش های بیشتر پاکستان برای آوردن صلح در افغانستان شده است.

به گزارش رسانه های پاکستانی، اسلام آباد و پکن برای تقویت همکاری در افغانستان و پشتیبانی از کوشش های صلح به رهبری افغان ها توافق نموده اند.

رئیس جمهور چین در همین رابطه گفت: پکن از کوشش های فوق العاده پاکستان در راستای مبارزه با تروریسم ستایش می نماید و از راهبرد ضدتروریستی پاکستان برای نابودسازی تمامی گروه های تروریستی در خاک این کشور پشتیبانی می کنیم.

وی اضافه نمود: آماده هستیم تا برای بالا بردن ظرفیت این کشور در جنگ با تروریسم یاری کنیم و همچنین از برقراری صلح و ثبات در افغانستان و کوشش های پاکستان در این باره پشتیبانی می کنیم.

درهمین حال چین از گسترش نا امنی ها در امتداد مرزهای خود با افغانستان و پاکستان نگران است، اما نخست وزیر پاکستان تأکید می نماید که اسلام آباد و پکن برای ریشه کن کردن تروریسم و برقراری ثبات در کشورهای منطقه کوشش هایشان را افزایش خواهند داد.

نوازشریف نخست وزیر پاکستان در این باره گفت: اراده برای ادامه همکاری در نبرد با تروریسم را تا زمانی ادامه می دهیم که این پدیده شیطانی از خاک کشورمان پاک گردد. به رئیس جمهور شی اطمینان دادم که پاکستان امنیت چین را به اندازه امنیت خودش مهم می داند.

این سخنان در حالی مطرح می گردد که به باور بعضی کارشناسان منطقه، چین به واسطه نفوذ سیاسی، مالی و نظامی خود در پاکستان می تواند اسلام آباد را برای همکاری جهت تأمین صلح و ثبات در افغانستان راضی کند.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 21 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 445

به "توافق چین و پاکستان جهت همکاری در فرایند صلح افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق چین و پاکستان جهت همکاری در فرایند صلح افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید