تکرار ادعاهای برایان هوک علیه ایران

به گزارش افق بسطام، نماینده دولت آمریکا در امور ایران با طرح مجدد ادعاهای خود درباره ناآرامی های اخیر، مدعی شد که تحریم ها، هزینه ای است که ایران برای رفتارهای خود می پردازد.

تکرار ادعاهای برایان هوک علیه ایران

به گزارش خبرنگاران، برایان هوک نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران در گفت وگو با رادیو بی بی سی در پاسخ به سوالی درباره ناآرامی ها آبان ماه در کشورمان به طرح ادعاهای تکراری و بی اساس مقامات آمریکایی مبنی بر سرکوب اعتراضات در ایران پرداخت.

وی در ادامه با ادعای اینکه ایران در بدترین شرایط مالی در 40 سال گذشته واقع شده است، درباره تاثیر تحریم های آمریکا بر بروز اعتراضات در ایران مدعی شد: به نظرم درست نیست که بگوییم تحریم های آمریکا یکی از دلایل این اعتراض ها است. در جریان اعتراضات در این کشور حتی کسی به تحریم های آمریکا اعتراض هم نکرد. تمامی این اعتراضات در مخالفت با نظام بود.

هوک در پاسخ به این سوال که تحریم های نفتی آمریکا علی ایران موجب افزایش قیمت در این کشور و نارضایتی مردم شده است، مدعی شد: تحریم ها هزینه ای است که نظام به دلیل رفتار مخربی که اختیار نموده است، می پردازد.

این مقام آمریکایی همچنین با ادعای اینکه کشورش به دنبال تغییر نظام در ایران نیست، مدعی شد: بسیاری از رفتارهایی که ما می خواهیم تغییر کند، برای مثال در حوزه امنیت ملی و حقوق بشر، همان چیزهایی است که مردم ایران تقاضای آن را دارند.

وی در ادامه اظهارات خصمانه خود گفت: بهترین کاری که آمریکا و کشورهای اروپایی می توانند انجام دهند، ایستادن در کنار مردم ایران و تقاضایشان برای دولتی است که نماینده آنها باشد.

هوک با اذعان به مداخله در امور کشورمان به فتنه 88 اشاره نمود و آشکارا گفت: ما به طور واضح گفته ایم که خواستار تصحیح خطاهای سال 1388 هستیم. در آن موقع، دولت اوباما طرف نظام را گرفت و با خواسته های مردم ایران همسو نشد. ما فکر می کنیم که این تصمیم اشتباه بود. در این مورد و در جریان اعتراض های اخیر، وقتی اینترنت را مسدود کردند ما وزیر ارتباطات را که مسئول این کار بود، تحریم کردیم. از آن موقع تا به امروز چند قاضی را تحریم نموده ایم.

وی در اظهارات مداخله جویانه خود گفت که اکنون، زمان مناسب و درستی برای دولت ها است که به لحاظ دیپلماتیک ایران را منزوی نمایند و تحریم هایی علیه آن مسئولانی از ایران که حقوق بشر مردم خودشان را نقض می نمایند، اعمال نمایند.

نماینده دولت آمریکا در امور ایران در پاسخ به سوالی درباره موضع اروپایی ها درقبال برجام و تمایل آنها برای حفظ آن، با بیان اینکه توافق هسته ای فقط محدود به برنامه هسته ای ایران است، گفت: از نظر من نگرانی از این که ایران از توافق خارج گردد، سبب شده است تا بعضی دولت ها وقتی شاهد افزایش آزمایش های موشکی و فراوری موشک، خصومت های منطقه ای و نقض حقوق بشر هستیم، چشمشان را بر آن بسته اند، چرا که تلاششان حفظ توافق است. اما آنهایی که هنوز در توافق هستند باید در کنار مردم ایران بایستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 555

به "تکرار ادعاهای برایان هوک علیه ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکرار ادعاهای برایان هوک علیه ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید