جزئیات افزایش قیمت بنزین درعربستان

به گزارش افق بسطام، خبرنگاران: عربستان سعودی در پی شیوع ویروس کرونا و تاثیر این بیماری بر اقتصاد ریاض و همچنین کاهش قیمت جهانی نفت و افت شدید درآمدهای ارزی ناشی از آن، مجبور شد برای ماه ژوئن (خرداد/ تیرماه) بنزین را گران کند.

جزئیات افزایش قیمت بنزین درعربستان

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرناشبکه تلویزیونی رسمی سعودی چهارشنبه شب گزارش داد، براساس نرخ جدید در ماه ژوئن (خرداد/تیرماه) هر لیتر بنزین 91، از 67 هلاله به 90 و بنزین 95 نیز از لیتری 82 هلاله به یک ریال و 8 هلاله فروخته خواهد شد.

براساس این گزارش، قیمت بنزین در عربستان با توجه به تغییر نرخ صادرات سوخت این کشور نسبت به بازارهای جهانی کاهش یا افزایش خواهد یافت.

همچنین قیمت نفت برنت در معاملات روز چهارشنبه 2.1 درصد کاهش یافت و به 40 دلار و 31 سنت در هر بشکه رسید.

قیمت نفت شاخص آمریکا نیز با کاهشی 2.5 درصدی، 37 دلار و 97 سنت معامله شد.

تصمیم دولت سعودی برای افزایش قیمت بنزین پس از آن روی می دهد که درامد حاصل از صادرات نفت عربستان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 21.9 درصد کاهش یافته است.

صادرات نفت عربستان در سه ماهه اول سالجاری میلادی 149.95 میلیارد و 950 میلیون ریال سعودی بود، در حالی که این رقم در همین دوره در سال گذشته میلادی، 192 میلیارد و 30 میلیون ریال بوده است.

محمد بن جدعان وزیر دارایی سعودی 22 اردیبهشت ماه اظهار داشت که مالیات بر ارزش افزوده را افزایش و پرداخت هزینه معیشتی را متوقف خواهد نمود.

وزیر دارایی عربستان گفته بود: از اول ژوئن (12 خرداد) مالیات بر ارزش افزوده از 5 تا 15درصد افزایش خواهد یافت و از اول ژوئیه (11 تیر) پرداخت هزینه معیشتی نیز متوقف می گردد.

وی خطاب به شهروندان سعودی گفته بود: ممکن است این تصمیمات [ریاضت مالی دولت ریاض] دردناک باشد اما لازم است.

دولت سعودی 17 اردیبهشت سال جاری نیز با صدور مصوبه ای تصمیم گرفت برای مقابله با شرایط سخت شیوع ویروس کرونا و شدت دریافت بحران مالی در عربستان، حقوق کارکنان بخش خصوصی در این کشور را به میزان 40 درصد کاهش دهد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 19 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 878

به "جزئیات افزایش قیمت بنزین درعربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات افزایش قیمت بنزین درعربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید