جزییاتی از نحوه طراحی سوالات آزمون هوش مدارس تیزهوشان

به گزارش افق بسطام، معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و باشگاه دانش پژوهان جوان ضمن اعلام اینکه نتایج آزمون ورودی مدارس سمپاد هفته آینده اعلام خواهد شد گفت: سال جاری آزمون هوش، تخصصی و علمی بود و شاید بتوان گفت در مقایسه با سال گذشته شمار شرکت کنندگانی که اعتراض و شکایتی نسبت به طراحی سوالات داشته باشند بسیار کم و در حد صفر بود.

جزییاتی از نحوه طراحی سوالات آزمون هوش مدارس تیزهوشان

حمید رحمانی در گفت وگو با خبرنگاران، درباره کیفیت سوالات آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان پایه هفتم در امسال با توجه به مسائل و اعتراضات بیشماری که سال گذشته نسبت به سوالات آزمون ورودی اجرا شده بود اظهار کرد: سال گذشته آزمون ریون از دانش آموزان گرفته شده بود و شاهد اعتراضاتی نسبت به طراحی سوالات بودیم.

وی اضافه نمود: اما امسال آزمون هوش، تخصصی و علمی بود و شاید بتوان گفت در مقایسه با سال گذشته شمار شرکت کنندگانی که اعتراض و شکایتی نسبت به طراحی سوالات داشته باشند بسیار کم و در حد صفر بود.

معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و باشگاه دانش پژوهان جوان با بیان اینکه البته نظرات مختلفی به صورت مکتوب به ما اعلام شده که آنالیز کردیم و پاسخ دادیم که مسئله ای در آزمون نبوده و آنها هم قانع شده اند اظهار کرد: امسال، مسائلی نظیر سال گذشته را شاهد نبودیم.

رحمانی با بیان اینکه نتایج آزمون هوش و انتخاب دانش آموزان سرآمد در امسال واقعی تر است گفت: آزمون ورودی پایه هفتم صرفا آزمون هوش بوده و سوالات درسی طراحی نشده بود که دانش آموز بخواهد درس بخواند و اگر کسی بهتر خوانده نمره بهتری گرفته باشد. آزمون طوری برگزار گردید که در حیطه های مختلف هوشی بود و دانش آموز باید فی البداهه پاسخ می داد تا تعیین گردد هوشش چقدر بوده است.

به گفته وی نتایج آزمون ورودی مدارس سمپاد هفته آینده اعلام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 125

به "جزییاتی از نحوه طراحی سوالات آزمون هوش مدارس تیزهوشان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزییاتی از نحوه طراحی سوالات آزمون هوش مدارس تیزهوشان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید