خبرنگاران استاندار: مرکز بین المللی آموزش فنی و حرفه ای در کردستان راه اندازی گردد

به گزارش افق بسطام، سنندج - خبرنگاران - استاندار کردستان با اشاره به همجواری این استان با اقلیم کردستان عراق و احتیاج این منطقه به فراگیری دوره های مهارتی گفت: این ارتباطات ظرفیت خوبی برای راه اندازی مرکز بین المللی آموزش فنی و حرفه ای در استان ایجاد نموده است.

خبرنگاران استاندار: مرکز بین المللی آموزش فنی و حرفه ای در کردستان راه اندازی گردد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات هزینه تحصیل در انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران، بهمن مرادنیا روز چهارشنبه در شورای مهارت کردستان که با حضور علی اوسط هاشمی معاون وزیر و رییس سازمان فنی و حرفه ای کشور برگزار گردید، گفت: بیشترین ارتباط کشور با اقلیم کردستان عراق به وسیله کردستان صورت می گیرد و این ظرفیت استان را برای توسعه مراودات نشان می دهد.

وی اضافه نمود: در حال حاضر 300 دانشجوی اهل اقلیم کردستان عراق در دانشگاه های استان مشغول تحصیل هستند که مراکز فنی و حرفه ای هم می توانند به جذب هنرآموز عراقی بپردازند.

مرادنیا اضافه نمود: منطقه مالی ویژه بانه بزودی راه اندازی می گردد و این امید وجود دارد منطقه آزاد بانه و مریوان هم در مجمع تشخیص مصلحت تصویب گردد که اینها ظرفیت های مهمی برای توسعه استان است.

وی یادآور شد: این 2 منطقه می تواند از نظر فراوری اشتغال و توسعه ظرفیت های مهمی باشد که امیدواریم موافقت های لازم برای تربیت مربی مهارت بیشتر برای کردستان صورت گیرد.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه کارهای خوبی در زمینه سرمایه گذاری در استان صورت گرفته است، گفت: شهرک جدید صنعتی سنندج راه اندازی شده که قرار است 400 واحد فراوریی با سه هزار نفر اشتغالزایی داشته باشد.

مرادنیا با بیان اینکه در حوزه مهارت آموزی به اندازه کافی در استان کار نشده است، اضافه نمود: در بسیاری از مشاغل در کردستان افراد متخصص خوب نداریم.

657 حرفه توسط آکادمی های فنی و حرفه ای کردستان آموزش داده می گردد

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان گفت: 392 حرفه در بخش دولتی و 265 حرفه در بخش خصوصی و در مجموع 657 حرفه آموزش داده می گردد و 16 مرکز دولتی فنی و حرفه ای دولتی و 135 آکادمی فنی و حرفه ای آزاد بخش خصوصی در استان فعال است.

سید جمیل احمدی یادآور شد: 90 کارگاه در بخش دولتی و 435 کارگاه در بخش خصوصی در استان فعالیت می نمایند که اکثرا در بخش خدمات آموزش می دهند.

وی با اشاره به اینکه 25 درصد رشد آکادمی های آزاد استان از نظر آموزش و تعداد افزایش یافته است، اضافه نمود: باید مهارت جامعه محور را توسعه دهیم و جریان سازی مهارت در جامعه بوجود آید تا مهارت آموزی نهادینه می گردد.

احمدی با بیان اینکه بر اساس احتیاج دستگاه ها آموزش هایی را انجام می دهیم، اضافه نمود: 59 درصد دوره ها به صورت مشارکتی انجام و 41 درصد بدون مشارکت توسط بخش دولتی انجام می گردد.

وی با اشاره به اینکه شرایط اشتغال کردستان در حوزه کشاورزی بالاتر از میانگین کشوری است و در صنعت و خدمات پایین تر است، گفت: شاغلین در استان به ترتیب در بخش های خدمات، کشاورزی و سپس صنعت فعالیت می نمایند.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تربیتی و تامینی دادگستری کردستان هم در این شورا گفت: احیا و بازآفرینی ضرورت و اولویت در زندان ها است چون بیکاری یکی از مشکلاتی در جامعه است که فرد را به سمت بزهکاری می برد.

بهادر فتحی با بیان اینکه سال جاری 217 دوره مهارتی برگزار و سه هزار نفر در این دوره ها شرکت کردند، یادآور شد: 500 هزار نفر ساعت آموزش ارائه شد و 2 هزار نفر در این دوره ها قبول شدند.

وی گفت: زندانیانی که آموزش مهارتی می بینند با خروج از زندان برای خانواده موثرتر خواهند بود، شغلی خواهند داشت و قریب به اتفاق آنها دیگر به زندان باز نخواهند گشت.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) هم گفت: سال گذشته سه هزار و 545 نفر تعهد آموزش داشتیم که سه هزار و 851 نفر اموزش دیدند که 106 درصد نسبت به تعهدمان تحقق یافت.

محمدرسول شیخی زاده اضافه نمود: 90 درصد آموزش های ما با همکاری و تعامل با فنی و حرفه ای استان بخ مددجویان ارائه شده است.

رییس سازمان فنی و حرفه ای کشور در جریان سفر 2 روزه خود به استان کردستان با امام آدینه سنندج ملاقات می نماید و پس از ان مرکز تخصصی آموزش های کار آفرینی و مهارت های کسب و کار را افتتاح و از مرکز سنجش و صلاحیت حرفه ای بازدید می نماید.

دومین روز سفر هاشمی به شهرستان های استان خواهد بود و در آن از مراکز فنی و حرفه ای مختلف بازدید می نماید.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 مهر 1399 بروزرسانی: 26 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1018

به "خبرنگاران استاندار: مرکز بین المللی آموزش فنی و حرفه ای در کردستان راه اندازی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار: مرکز بین المللی آموزش فنی و حرفه ای در کردستان راه اندازی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید