خبرنگاران برگزاری جشن های عروسی در خمیر ممنوع شد

به گزارش افق بسطام، بندرعباس- خبرنگاران- فرماندار خمیر گفت: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و سلامت مردم، برگزاری هرگونه اجتماع و جشن های عروسی در این شهرستان ممنوع شد.

خبرنگاران برگزاری جشن های عروسی در خمیر ممنوع شد

میرهاشم خواستار عصر یکشنبه در نشست شورای تامین شهرستان افزود: بنابر مصوبه شورای تامین شهرستان، با توجه به شرایط قرمز و هشدار در خمیر در زمینه ویروس کرونا و کنترل بیماری، در صورت تخلف، برگزارکنندگان چنین مراسم هایی به دستگاه قضایی معرفی می شوند.

وی بیان داشت: شرایط شهرستان خمیر از نظر شیوع کرونا همچنان قرمز بوده و اگر شهروندان دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نکنند در کنترل این بیماری با مشکل روبرو می شویم.

رییس شورای تامین خمیر گفت: باتوجه به 2 مورد فوتی و 132 مبتلا به کرونا در این شهرستان ناچاریم برخی محدودیت ها و ممنوعیت ها را مصوب کنیم و تعدادی از روستاها نیز قرنطینه شوند.

وی تاکیدکرد: در روستاها نیز دهیاران و شوراها مکلف هستند منع برگزاری مراسم عروسی را به برگزارکنندگان اعلام کنند.

خواستار با اشاره به بی توجهی شهروندان به هشدارهای بهداشتی گفت: متاسفانه شاهد ابتلا شدن تعدادی از شهروندان به این ویروس هستیم که دلیل آن بی توجه مردم به هشدارهای وزارت بهداشت و رفت وآمدهای غیرضروری در بیرون از خانه می باشد.

وی از مردم خواست در هفته های پیش رو در خانه بمانند و از رفت وآمد غیرضروری به روستاها و شهرها خودداری کنند، زیرا در صورت بیرون آمدن از خانه و خودمراقبتی نکردن، به طور قطع تدابیر مسوولان هم نتیجه لازم را نخواهدداد.

ویروس کرونا که رسما کووید - 19 نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تا به امروز به بیش از 150 کشور سرایت کرده است.

کرونا مانند سایر ویروس های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری های خود ایمنی می تواند خطرناک باشد و مرگ و میر آن تا به امروز حدود سه درصد گزارش شده است.

این ویروس که از شهر ووهان چین شیوع یافته یک ویروس ناشناخته است و تنها راه مقابله با آن رعایت بهداشت فردی و حاضر نشدن در اجتماعات و محافل عمومی است.

طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در چند وقت اخیر کم توجهی به الزام های بهداشتی و جدی نگرفتن هشدارها از سوی مردم، شیب ابتلا به ویروس کرونا را در استان بسیار تند کرده و موجی از نگرانی را در میان مسوولان، مردم و دوستداران سلامت ایجاد کرده است.

شهرستان خمیر با بیش از 56 هزار نفر جمعیت در 75 کیلومتری غرب هرمزگان واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 11 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 860

به "خبرنگاران برگزاری جشن های عروسی در خمیر ممنوع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران برگزاری جشن های عروسی در خمیر ممنوع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید