خبرنگاران فوریت طرح اصلاح قانون مشخص تکلیف استخدام آموزشیاران نهضت تصویب شد

به گزارش افق بسطام، تهران-خبرنگاران- مجلس شورای اسلامی با یک فوریت موضوع اصلاح ماده الحاقی به قانون مشخص تکلیف اسخدامی معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی موافقت کرد.

خبرنگاران فوریت طرح اصلاح قانون مشخص تکلیف استخدام آموزشیاران نهضت تصویب شد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

علی علیزاده نماینده مراغه در مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده درخواست نماینده دو فوریت طرح اصلاح ماده الحاقی به قانون مشخص تکلیف استخدامی معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سواد آموزی در جلسه علنی امروز- چهارشنبه- گفت: صدو سی نفر از نمایندگان مجلس این طرح را آماده نموده اند، طبق قانون در رابطه با جذب نیروهای حق التدریس که در سال 97 تصویب شد، چهار گروه نیروهای حق ااتدریس، مربیان پیش دبستانی، سرباز معلمان و آموزشیاران نهضت سوادآموزی جذب آموزش و پرورش شوند، که برای سه گروه غیر از آموزشیاران نهضت سوادآموزی دوره های آموزشی برگزار شده، اما برای آموزشیاران نهضت آزمون گذاشته اند.

وی اضافه نمود: در حق این گروه نسبت به دیگر گروه ها اجحاف انجام شده است، اگر هم اکنون این دو فوریت تصویب نگردد، آزمون آموزشیاران نهضت برای جذب در بیستم برگزار می گردد، با توجه به اینکه اکنون آخرین سالی است که آموزش و پرورش باید برای جذب این گروه ها اقدام کند با تصویب نشدن دو فوریت، حق این افراد ضایع می گردد زیرا این گروه نزدیک 14 سال است که سال در مناطق دور افتاده با حقوق ماهانه 300 تا 400 هزار تومان زحمت کشیده اند.

نماینده مراغه ادامه داد: اعمال تبعیض در حق این گروه در حالی است که این افراد روستا به روستا رفته و بی سوادان را آموزش داده اند به امید روزی که استخدام شوند، اما تبعیض قائل شده بین این گروه ها حق آنها را ضایع می نماید با وجود آنکه آنان مدرک دانشگاهی وسابقه کاری بیش از 14 سال دارند.

مخالفان و موافقان اصلاح قانون جذب آموزشیاران نهضت

مهدی طغیانی نماینده اصفهان در مخالفت با این طرح گفت: موضوع ساماندهی نیروهای انسانی در وزارت آموزش و پرورش یک مسئله مهم است، اما این وزارتخانه در دوره های مختلف برای تدوین یک قانون منفعل عمل نموده و مجلس در ادوار مختلف با ورود به این مسئله و تدوین طرح های مختلف، به رویکرد منفعلانه وزارتخانه در حوزه نیروی انسانی دامن زده است؛ نمایندگان مجلس یازدهم تمام مسائل و مسائل مرتبط با نیروی انسانی در وزارت آموزش و پرورش را درک می نمایند، اما نباید با طرح های دوفوریتی به مسائل آموزش و پرورش در این بخش دامن بزنند.

وی اضافه نمود: بهتر است که وزارت آموزش و پرورش یک برنامه 5 ساله ارائه کند تا بر این اساس اقدامات بعدی صورت گیرد.

شبوا قاسمی پور نماینده مریوان نیز در موافقت با این طرح گفت: نهضت سوادآموزی یادگار امام راحل است و این افراد در سالهای گذشته میلیونها نفر انسان محروم را باسواد نموده اند، لذا باید به نهضت سوادآموزی به عنوان یک نهضت انقلابی نگاه کنیم، در غیر این صورت در جامعه بازماندگان از تحصیل روز به روز افزایش می یابد.

وی اضافه نمود: اکنون این سوال مطرح است که چرا قرار است از نیروهای نهضت سوادآموزی آزمون استخدامی آزمون گرفته گردد، در حالی که از سه گروه دیگر آزمون گرفته نشده، بنابراین حمایت از آموزشیاران نهضت باید ارحج تر دیده گردد و تبعیض در این حوزه به صلاح نبوده و برطرف ظلم فوریت دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 934

به "خبرنگاران فوریت طرح اصلاح قانون مشخص تکلیف استخدام آموزشیاران نهضت تصویب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فوریت طرح اصلاح قانون مشخص تکلیف استخدام آموزشیاران نهضت تصویب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید