خبرنگاران وعده ترامپ به کارگران آمریکا برای کاهش اثرات کرونا

به گزارش افق بسطام، تهران- خبرنگاران- رییس جمهوری آمریکا برای مقابله با تاثیر ویروس کرونا بر اقتصاد این کشور و کاهش سهام بازارهای تجاری، از ارائه بسته های حمایتی به کارگران این کشور اطلاع داد.

خبرنگاران وعده ترامپ به کارگران آمریکا برای کاهش اثرات کرونا

به گزارش شبکه سی ان ان، دونالد ترامپ بامداد سه شنبه در سخنانی در کاخ سفید توضیح داد به قانون گذاران فشار می آورد تا در صورت شیوع ویروس کرونا و افزایش نگرانی های اقتصادی و تاثیر آن بر بازار سهام، به کارگران روز مزد یاری نمایند.

ترامپ از ارائه سبد حمایتی به کارگران به وسیله محرک های اقتصادی از جمله کاهش اقتصادیات حقوق و دستمزد و دادن وام به کسب و کارهای کوچک سخن گفت.

وی اضافه نمود، روز سه شنبه در ملاقات با سنا و قانونگذاران مجلس نمایندگان درباره اقدامات تسکین اساسی برای کاهش تأثیر ویروس کرونا سخن خواهد گفت.

کاخ سفید همچنین از ترس گسترش ویروس کرونا مرخصی کارکنان را افزایش داده است.

سخنان ترامپ در خصوص کاهش تاثیر ویروس کرونا بر اقتصاد آمریکا در حالی بیان شد که افت 7 درصدی شاخص های بورس نیویورک در دقایق نخست داد و ستدهای امروز (سه شنبه) موجب توقف کوتاه مدت معاملات بازار سرمایه آمریکا شد، رخدادی که از اوج بحران اقتصادی سال 2008 تا به امروز بی سابقه بود.

همچنین شاخص اِس اَندپی 500 (S&P500) که میانگین قیمت سهام 500 شرکت برتر بورس نیویورک را نشان می دهد، با گذشت حدود 34 دقیقه از آغاز معاملات وال استریت 208 واحد معادل 7 درصد سقوط کرد، رخدادی که برای نخستین بار پس از دسامبر 2008، موجب توقف 15 دقیقه ای خرید و فروش ها شد.

همزمان قیمت دنیای نفت نیز تحت تاثیر افت رشد اقتصادی دنیا و بی نتیجه بودن کوشش عربستان برای جلب توافق کشورهای اوپک پلاس به رهبری روسیه برای کاهش فراوری نفت شدیدترین سقوط روزانه خود در 29 سال گذشته را تجربه کرد و با ثبت نرخ 32 دلاری به پایین ترین حد در چهار سال گذشته رسید.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 691

به "خبرنگاران وعده ترامپ به کارگران آمریکا برای کاهش اثرات کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران وعده ترامپ به کارگران آمریکا برای کاهش اثرات کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید