خبرنگاران کرمان در زمینه آزادی محکومان اقتصادی در شمار استان های برتر کشور است

به گزارش افق بسطام، کرمان - خبرنگاران - رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: این استان در زمینه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد اقتصادی یاری های بسیارخوبی داشته و از استان های برتر کشور در این زمینه به شمار می رود.

خبرنگاران کرمان در زمینه آزادی محکومان اقتصادی در شمار استان های برتر کشور است

به گزارش خبرنگاران، یدالله موحد روز شنبه در نشست هیات امنای ستاد رسیدگی به امور دیه استان کرمان بر زمانبندی مناسب برای برگزاری جشن های گلریزان در ماه مبارک رمضان نیز تاکید نمود و ادامه داد: باید برنامه هر شهرستان برای برگزاری جشن های گلریزان به صورت مجزا تدوین و اجرایی گردد.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان با اشاره به اینکه در گذشته بیشترین آمار مددجویان جرائم غیرعمد مربوط به دیه و حوادث رانندگی بوده است، گفت: به منظور حل این مشکل اصلاح قوانین بیمه ای، تشکیل صندوق تامین خسارت های بدنی، ارتقای فرهنگ ترافیکی و افزایش امنیت خودروها انجام شد و در حال حاضر تعداد مددجویان جرایم غیرعمد مربوط به بدهکاری دیه به میزان چشمگیری کاهش یافته است.

وی ادامه داد: ستاد دیه بر مبنای احساس مسئولیت خود و با توجه به کاهش آمار مددجویان جرائم غیرعمد مربوط به بدهکاری دیه، یاری به محکومان اقتصادی را در برنامه کاری خود قرار داده است.

مدیرعامل ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه استان کرمان نیز گفت: از ابتدای امسال تا به امروز 18 جلسه کمیسیون تشخیص تسهیلات بانکی در این استان برگزار و زمینه آزادی 286 مددجوی جرائم غیرعمد با پرداخت 12 میلیارد و 715 میلیون ریال فراهم شده است.

سید حجت الله موسوی قوام اضافه کرد: در مجموع 260 مددجوی جرائم غیرعمد استان کرمان طی امسال با استفاده از یاری های خیران به مبلغ یک میلیارد و 460 میلیون ریال آزاد شده اند.

وی اعلام کرد: از ابتدای امسال تا به امروز با 127 نفر از شکات مذاکره شده و 90 میلیارد و 890 میلیون ریال اخذ گذشت و تخفیف بدهی حاصل شده است.

مدیرعامل ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه استان کرمان با اشاره به حضور 175 مددجوی جرایم غیرعمد در زندان های استان کرمان، اظهارداشت: براساس برنامه ریزی های اجرا شده، زمینه آزادی 31 مددجوی جرایم غیرعمد و اقتصادی به مناسبت سالروز ولادت حضرت زهرا (س) فراهم خواهد شد که از این تعداد چهار نفر از مددجویان جرائم غیرعمد از بند نسوان هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 اسفند 1399 بروزرسانی: 10 اسفند 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1286

به "خبرنگاران کرمان در زمینه آزادی محکومان اقتصادی در شمار استان های برتر کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کرمان در زمینه آزادی محکومان اقتصادی در شمار استان های برتر کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید