رأی دیوان عالی آمریکا به نفع دولت ترامپ برای محدود کردن ورود پناهندگان

به گزارش افق بسطام، دیوان عالی آمریکا اجازه داد که قانون دولت دونالد ترامپ در مورد ایجاد محدودیت برای ورود مهاجرانی که به دنبال پناهندگی در ایالات متحده هستند، اجرا گردد.

رأی دیوان عالی آمریکا به نفع دولت ترامپ برای محدود کردن ورود پناهندگان

به گزارش خبرنگاران، پیش از این یک دادگاه فدرال ایالات متحده مقررات دولت دونالد ترامپ در مورد ایجاد محدودیت برای درخواست پناهندگی در مرزهای جنوبی آمریکا را متوقف نموده بود.

اداره امنیت داخلی و وزارت دادگستری آمریکا به طور مشترک این مقررات را ارائه نموده بودند. این مقررات برای تقاضای پناهندگی مهاجران محدودیت ها و سختگیری های جدیدی اعمال می کرد.

طبق این قانون، کسانی که در صدد کسب پناهندگی از ایالات متحده آمریکا هستند چنانچه از کشور دیگری وارد آمریکا می شوند، باید ابتدا در آن کشور درخواست پناهندگی بکنند.

به گزارش آسوشیتدپرس، بیشتر افرادی که می کوشند از مرز جنوبی آمریکا وارد این کشور شوند، شهروندان کشورهای هندوراس، گواتمالا و السالوادور در آمریکای مرکزی هستند که به علت فقر و خشونت در کشورهای خود می خواهند به ایالات متحده پناهنده شوند.

طبق این گزارش، با این قانون درخواست پناهندگی برای مهاجرانی را که در یکی از کشورهای راستا حرکت خود به آمریکا تقاضای پناهندگی نداده اند، دشوارتر خواهد نمود.

دو قاضی از 9 قاضی دیوان عالی آمریکا با این با رأی صادره دیوان عالی مخالفت کردند.

دولت آمریکا می کوشد از موج حرکت متقاضیان پناهندگی به مرزهای این کشور با مکزیک بکاهد. اکثر این افراد اهالی کشورهای آمریکای مرکزی هستند که با سفر از خاک مکزیک و یا گواتمالا خود را به مرزهای آمریکا می رسانند. البته در میان آنها اهالی کشورهای دورتر مثل کشورهای آفریقایی نیز دیده می شوند.

مقام های اداره امنیت داخلی پیشتر گفته بودند که این مقررات یکی از عوامل مهم در جذب مهاجران غیرقانونی به آمریکا را کاهش خواهد داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 210

به "رأی دیوان عالی آمریکا به نفع دولت ترامپ برای محدود کردن ورود پناهندگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رأی دیوان عالی آمریکا به نفع دولت ترامپ برای محدود کردن ورود پناهندگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید