رئیس جمهور چین به زودی به تهران سفر می نماید

به گزارش افق بسطام، خبرنگاران: معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه رئیس جمهور چین به زودی به تهران سفر می نماید، گفت: این سفر در اوایل سال میلادی و به منظور آنالیز فاینانس انجام می گردد.

رئیس جمهور چین به زودی به تهران سفر می نماید

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران از رشت، اسحاق جهانگیری عصر امروز در جمع مدیران دستگاه های دولتی گیلان، با بیان اینکه این استان در تمام ظرفیت ها از استان های مهم کشور است، گفت: گیلان در منابع انسانی و طبیعی از ظرفیت بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به آمار بالای بیکاری در گیلان، اضافه نمود: باید مشکل کار آنالیز گردد و راهکارهایی در جلسات استانی برای آن تدوین گردد و زیبنده استان نیست.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه گیلان استعدادهای خوبی در بخش کشاورزی دارد و از استان های رتبه نخست یا دوم کشاورزی کشور محسوب می گردد، گفت: این استان در بعضی از محصولات کشاورزی مانند برنج جزو شاخص های کشور است و مباحث مربوط به برنج باید مورد تأکید باشد.

جهانگیری با اشاره به جلوگیری از واردات برنج در کشور، توضیح داد: مسئله کشاورزی استان و مباحث چای باید پیگیری و حل گردد و معاونت برنامه ریزی آمادگی دارد که با توافق استانداری گیلان و درخواست اعتبار مسائل چای استان حل گردد.

وی درباره 11 کیلومتر باقی مانده آزادراه قزوین رشت، گفت: باید با همکاری استانداری، اداره کل راه و شهرسازی گیلان، وزارت راه و شهرسازی و نهاد ریاست جمهوری این مسئله رفع گردد، باید راهکاری برای حل آن تعریف کنیم و در هیچ کجا نباید به بن بست بخوریم، کار مدیر بازکردن بن بست است.

معاون اول رئیس جمهور درباره وضعیت راه آهن قزوین رشت، اظهار کرد: مسئله ای در اجرای این راه آهن وجود ندارد و در حال احداث است و این کار باید به سرعت ادامه یابد، امتداد این راه آهن به انزلی هم طبق آنالیز گزارش ها مناقصه آن برگزار شده و باید اجرایی گردد.

جهانگیری درباره وضعیت احداث راه آهن رشت به آستارا، تأکید کرد: رئیس جمهور نیز اعلام کردند باید این راه آهن را گسترش دهیم، این راه آهن خط جدیدی برای ترانزیت کالای کشور و از اهمیت زیادی برخوردار است اما در حال حاضر نمی توانیم در بودجه های عمرانی کشور اعتباری را برای اجرای آن اختصاص دهیم و باید از یک روش دیگر این کار انجام گردد.

وی با بیان اینکه 20 میلیارد دلار فاینانس به وسیله کشور چین اختصاص یافت، گفت: طرح های این مرحله به اتمام رسید و سقف این فاینانس در توافق جدید به 52 میلیارد دلار افزایش می یابد.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه رئیس جمهور چین به زودی به تهران سفر می نماید، گفت: این سفر در اوایل سال 2015 به منظور آنالیز فاینانس انجام می گردد.

ر

منبع: تسنیم
انتشار: 2 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 409

به "رئیس جمهور چین به زودی به تهران سفر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور چین به زودی به تهران سفر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید