شرط اندونزی برای پیوستن مجدد به اوپک

به گزارش افق بسطام، وزیر انرژی و منابع معدنی اندونزی اظهار داشت: این کشور آماده است به اوپک بپیوندد به شرط این که ناچار نشود فراوری نفت خام خود را گاه به گاه محدود کند.

شرط اندونزی برای پیوستن مجدد به اوپک

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران، ایگناسیوس جونان، وزیر انرژی و منابع معدنی اندونزی که برای دیدار با فراورینمایندگان بزرگ نفت در هوستون آمریکا بسر می برد، در مصاحبه ای گفت: ما بایستی امتیاز داشته باشیم تا کاهش فراوری را دنبال نکنیم.

اندونزی دو ماه قبل اعلام نموده بود که در حال آنالیز پیوستن مجدد به اوپک است. این کشور طی سال های اخیر چند بار اوپک را ترک نموده و دوباره به آن پیوسته است. اندونزی حدود 800 هزار بشکه در روز نفت خام فراوری می نماید و در صورت پیوستن مجدد، پانزدهمین عضو اوپک خواهد بود.

مذاکرات عضویت در حالی مطرح می گردد که اعضای اوپک با اشباع عرضه نفت در سراسر دنیا که تا حدودی به دلیل فراوری رو به رشد مناطق شیل آمریکا است، دست و پنجه نرم می نماید.

وزیر انرژی اندونزی گفت: اندونزی تقریبا دو برابر میزان نفتی که فراوری می نماید واردات دارد بنابراین از قیمت کنونی نفت که نزدیک به 50 دلار در هر بشکه است، راضی است.

جونان در پاسخ به این که آیا این دیدگاه باعث تنش در نشست اوپک خواهد شد، گفت: این موضوع به گفت و گوی بیشتر منتهی خواهد شد.

وی که سال گذشته به عنوان وزیر انرژی اندونزی منصوب شد، با مدیران شرکت های شورون، اکسون موبیل، کونوکو فیلیپس و سایرین در هوستون دیدار کرد تا علاقه آنها را برای سرمایه گذاری در اندونزی جلب نمایند.

بر اساس گزارش رویترز، وزیر انرژی اندونزی گفت: این بخشی از کوشش برای دیالوگ بیشتر با شرکای تجاری ما است و به همین دلیل، من مذاکرات طولانی با شورون درباره فعالیت های این شرکت در پرمین باسین که بزرگ ترین میدان نفتی آمریکا است، داشته ام.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 دی 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 429

به "شرط اندونزی برای پیوستن مجدد به اوپک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرط اندونزی برای پیوستن مجدد به اوپک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید