ماتیس: آتش حمله به کنگره را ترامپ کلید زد

به گزارش افق بسطام، ژنرال ماتیس با اعلام اینکه حمله ششم ژانویه به ساختمان کنگره آمریکا از سوی ترامپ دامن زده شد، گفت: تشدید تهدیدهای داخلی علیه آمریکا را هم بایستی به همان مقدار و میزان مسائل خارجی علیه کشور در نظر گرفت و مورد آنالیز قرار داد.

ماتیس: آتش حمله به کنگره را ترامپ کلید زد

جیمز ماتیس، وزیر دفاع پیشین آمریکا در جریان یک رویداد آنلاین به فهرستی از تهدیدهای امنیتی نظیر کره شمالی، روسیه، چین و تروریسم بین المللی اشاره نمود اما بعد توجهش را به سمت کشورش معطوف ساخت و گفت: در حال حاضر، تهدیدهای داخلی شامل فقدان وحدت در زمینه زیربنای توافق دموکراسی آمریکا و اتفاقی که در ششم ژانویه با تحریک ترامپ رخ داد، متوجه حال کشور است.

ماتیس همچنین گلوبالیسم را به عنوان منشا اصلی اختلافاتی دانست که به حمله حامیان ترامپ به کنگره منجر شد و ادامه داد: گلوبالیسم در بخش های عظیم کشور خوب نبوده است.

وزیر سابق دفاع آمریکا همچنین گفت: توافق های تجاری در کشور اثرات جانبی داشته اند و باعث شده اند تا بعضی از آمریکایی ها از نظر مالی ضربه بخورند و دیگر برای آینده امیدی نداشته باشند. وقتی مردم امید خود را از دست می دهند، تمایل بیشتری به گوش دادن به تئوری های توطئه و سایر موارد دارند.

ماتیس این اظهارات را در جریان گفتگویی آنلاین با مایکل ویکرز، معاون سابق وزیر دفاع در امور اطلاعات عنوان کرد؛ ویکرز گفته بود که کشور با تهدیدهای رو به رشدی از جانب ملی گرایان سفیدپوست و سایر افراط گرایان داخلی روبروست.ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 8 اسفند 1399 بروزرسانی: 8 اسفند 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1282

به "ماتیس: آتش حمله به کنگره را ترامپ کلید زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماتیس: آتش حمله به کنگره را ترامپ کلید زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید