مادورو: زنان و مردان ونزوئلایی پیش به سوی رای دادن

به گزارش افق بسطام، به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری ونزوئلایی پرنسا لاتینا، انتخابات در ونزوئلا برای مشخص مجمع ملی (مجلس) این کشور که اکثریت کرسی های آن در اختیار مخالفان نیکلاس مادورو رئیس جمهور بود، شروع شد.

مادورو: زنان و مردان ونزوئلایی پیش به سوی رای دادن

طبق گزارش این رسانه ونزوئلایی، بیش از 20.7 میلیون نفر واجد شرکت در انتخابات مجمع ملی هستند و حدود 14480 نفر در سراسر ونزوئلا نامزد شده اند.

نیکلاس مادور دقایقی پیش در پیامی توییتری ضمن دعوت از مردم برای حضور پای صندوق های رای نوشت: امروز یکشنبه، ششم دسامبر (16 آذر) برای ونزوئلا روزی عظیم است. ما با شعف برای رای دادن به نمایندگان جدید مجلس ملی به مراکز رای گیری می رویم. بدون تردید، اهمیت امروز به اندازه ای است که هیچکس نباید در خانه بماند. همه زنان و مردان (ونزوئلایی) پیش به سوی رای دادن!

شبکه تلویزیونی تله سور نیز در صفحه توییترش نوشت: از نخستین لحظات شروع رای گیری، ونزوئلایی ها برای رای دادن از خانه هایشان خارج شده اند.

کارلوس مونترو روزنامه نگار آرژانتینی نیز ساعاتی پیش در پیامی توییتری در مقایسه ای میان انتخابات پارلمانی ونزوئلا و انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نوشت: ترامپ در حالی دم از تقلب در انتخابات 2020 می زند که حداقل در آن شرکت کرد، در ونزوئلا، مخالفان پیش از انتخابات مدعی تقلب شده اند.

اکثریت مجلس ملی کنونی (132 کرسی از 166 عضو) را گروه موسوم به مخالفان ونزوئلا تشکیل می دهند. مخالفین از سال 2015 طی انتخابات پارلمانی قدرت را به دست گرفته اند.

نشریه ال پائیس درباره اهمیت نتیجه انتخابات برای هر دو گروه موافق و مخالفان مادورو نوشت: به باور بعضی کارشناسان درصورتی که حزب حاکم بتواند مجدداً کنترل مجلس ملی را به دست گیرد، (که از سال 2015 در دست مخالفان اداره شده) جهت مادورو برای اجرای برنامه هایش و استحکام پایه های قدرتش هموار خواهد شد. در حالی که حزب مخالفان که با اختلافات بین اعضای خود روبرو است، امید چندانی به نتیجه انتخابات در جهت منافع خود ندارد. اپوزیسیون که به دلیل ناکامی های داخلی تضعیف شده و حمایت مردمی را بیش از پیش از دست داده، با این انتخابات با خطر مجازات سیاسی روبرو خواهد بود.

این انتخابات که پیش بینی شده بیش از 20 میلیون نفر از ملت ونزوئلا در آن شرکت خواهند کرد، چالشی عظیم برای حزب هواداران دولت و مخالفان محسوب می گردد.

قانونگذاران ونزوئلایی هر پنج سال انتخاب می شوند؛ آخرین انتخابات 2015 برگزار گردید و نمایندگان مجلس آینده که امروز یکشنبه انتخاب می شوند، از ابتدای سال میلادی 2021 کار خود را برای یک دوره پنج ساله شروع می نمایند.

بر اساس اصلاحیه جدید ستاد انتخابات ونزوئلا، با افزایش تعداد نمایندگان مجلس که در حال حاضر 167 عضو دارد، از مجلس آینده به 277 نفر افزایش خواهد یافت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 بهمن 1399 بروزرسانی: 2 بهمن 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1206

به "مادورو: زنان و مردان ونزوئلایی پیش به سوی رای دادن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مادورو: زنان و مردان ونزوئلایی پیش به سوی رای دادن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید