محمد طاهر ایلا، نخست وزیر سودان شد

به گزارش افق بسطام، رئیس جمهور سودان در تازه ترین تغییرات در صحنه سیاسی این کشور، معاون اول خود و نخست وزیر سودان را تغییر داد.

محمد طاهر ایلا، نخست وزیر سودان شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رسانه ها از تغییرات جدید در مناصب حکومتی سودان بنا به دستور رئیس جمهوری این کشور خبر دادند.

به گفته این منابع، عمر البشیر، رئیس جمهوری سودان شنبه (4 اسفند) محمد طاهر ایلا، را به عنوان نخست وزیر جدید انتخاب کرد. نخست وزیر جدید پیش از این والی (استاندار) ولایت الجزیره بوده است.

شبکه الجزیره گزارش داد که عمر البشیر همچنین عوض بن عوف، وزیر دفاع سودان را با ابقای در سِمت قبلی به عنوان معاون اول خود مشخص نموده است.

این تغییرات در کمتر از 24 ساعت از تصمیم البشیر مبنی بر انحلال دولت مرکزی (دولت وفاق ملی) و دولت های محلی در سودان صورت می گیرد.

عمر البشیر که از سال 1989 رئیس جمهوری سودان است از دو ماه پیش با اعتراض های گسترده به اوضاع بد مالی و افزایش قیمت نان و حامل های انرژی روبرو است.

او شامگاه آدینه (سوم اسفند) در سودان حالت فوق العاده به مدت یک سال اعلام نمود و همه جریان ها و احزاب سیاسی مختلف را به گفت وگو به عنوان تنها راهکار برون رفت از اوضاع فعلی دعوت کرد.

طی این مدت، تعداد زیادی از معترضان که خواستار کناره گیری عمر البشیر از قدرت بودند، بازداشت شده و بر اساس آمار دیدبان حقوق بشر 44 نفر نیز کشته شده اند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 34

به "محمد طاهر ایلا، نخست وزیر سودان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محمد طاهر ایلا، نخست وزیر سودان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید