مذاکرات غیررسمی اوپک پلاس در آستانه نشست وزیران

به گزارش افق بسطام، گروه اوپک پلاس روز شنبه پیش از برگزاری نشست رسمی وزیران اوپک و اوپک پلاس در روزهای دوشنبه و سه شنبه، مذاکرات غیررسمی به صورت آنلاین خواهد داشت.

مذاکرات غیررسمی اوپک پلاس در آستانه نشست وزیران

به گزارش خبرنگاران، فراوریکنندگان نفت گروه اوپک پلاس درباره تسهیل محدودیت عرضه از اول ژانویه مطابق با توافقی که در آوریل داشته اند، در حال بحث هستند. اما موج جدید شیوع ویروس کرونا و ضعیف شدن فرایند احیای تقاضا باعث شده است این گروه گزینه تاخیر در افزایش فراوری را آنالیز کند.

الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه در ملاقات روز شنبه حضور خواهد داشت. نواک تا اوایل ماه جاری وزیر انرژی روسیه بود و تلاشهای مسکو برای همکاری با اوپک را راهنمایی نموده و بر اجرای توافق کاهش فراوری نظارت داشت.

بر اساس گزارش رویترز، این گروه که در حال حاضر فراوریش را 7.7 میلیون بشکه در روز محدود نموده، قرار است طبق برنامه فراوریش را در ژانویه را به میزان دو میلیون بشکه در روز معادل دو درصد از مصرف جهانی افزایش دهد.

با نزدیک شدن به زمان نشست وزیران اوپک پلاس، ابهامات پیرامون تصمیم این گروه درباره سیاست فراوری و همچنین آینده این تشکیلات افزایش پیدا نموده است. تحلیلگران گلدمن ساکس اخیرا اعلام کردند با نزدیک شدن به یک نشست دیگر وزیران اوپک پلاس، ابهامات پیرامون تصمیم این گروه دوباره افزایش پیدا نموده است. فراتر از نتیجه این نشست، نگرانیهای جدیدی درباره آینده این تشکیلات وجود دارد.

موسسه انرژی اینتلیجنس اوایل ماه جاری با اشاره به اظهارات مقامات اماراتی مطلع، گزارش داد امارات متحده عربی محرمانه در حال آنالیز گزینه خروج از اوپک است. هر چند سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات متحده عربی در واکنش به این اخبار اعلام نموده که این کشور عضو متعهد اوپک پلاس است اما این گمانه زنیها به دلیل جایگاهی که امارات در اوپک دارد، مایه شگفتی بعضی از ناظران شد. این کشور سومین فراوریکننده عظیم عضو اوپک و متحد نزدیک عربستان سعودی در منطقه خلیج فارس است.

علی علاوی، معاون نخست وزیر عراق که وزیر دارایی این کشور هم است، اظهار نموده خروج احتمالی امارات متحده عربی از اوپک و افزایش فراوری نفت لیبی به 1.5 میلیون بشکه در روز، عواملی مختل کننده ای هستند که باید مورد رسیدگی اوپک قرار بگیرند. وی همچنین گفت: بغداد در پذیرش مدل سهمیه بندی کاهش فراوری اوپک میان اعضای این گروه که بدون در نظر دریافت شرایط مالی و سیاسی آنها بوده، صبرش به آخر رسیده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 دی 1399 بروزرسانی: 6 دی 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1164

به "مذاکرات غیررسمی اوپک پلاس در آستانه نشست وزیران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مذاکرات غیررسمی اوپک پلاس در آستانه نشست وزیران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید