مردم عربستان علیه آل سعود در القصیم تظاهرات کردند

به گزارش افق بسطام، به گزارش خبرنگاران به نقل از المیادین، مردم عربستان از سیاست های مالی خاندان سعودی به ستوه آمده اند. به همین دلیل، شب گذشته اهالی منطقه القصیم واقع در شهر بریده عربستان دست به برگزاری تظاهرات علیه آل سعود زدند.

مردم عربستان علیه آل سعود در القصیم تظاهرات کردند

بر اساس این گزارش، تظاهرات کنندگان اعلام کردند که از گسترش فقر و بیکاری به ستوه آمده اند. آنها معتقدند که سیاست های مالی آل سعود موجب تشدید فقر و بیکاری در عربستان شده است.

منابع محلی اعلام کردند که تظاهرات اعتراضی مردم عربستان در القصیم از شب گذشته شروع شد و تا ساعاتی از بامداد امروز نیز ادامه پیدا کرد. شرکت کنندگان در تظاهرات، با سر دادن شعارهایی دریافت مالیات از مردم توسط خاندان سعودی آن هم در شرایط شیوع کرونا و گسترش فقر و بیکاری را به شدت محکوم کردند.

این منابع همچنین عنوان کردند که نیروهای پلیس القصیم و گارد ملی در پی تظاهرات گسترده در این منطقه به حالت آماده باش درآمدند. سخنگوی رسانه ای پلیس القصیم نیز اعلام نموده است که شماری از تظاهرات کنندگان بازداشت شده اند.

منابع محلی همچنین اعلام کردند که به دنبال یورش نیروهای پلیس عربستان به شرکت کنندگان در تظاهرات منطقه القصیم، میان آنها و تظاهرات کنندگان درگیری هایی رخ داد. تظاهرات کنندگان معتقدند که تداوم جنگ یمن، ولخرجی ها و فساد محمد بن سلمان و نیز شیوع کرونا، از عوامل اصلی وخامت اوضاع مالی و معیشتی در عربستان محسوب می شوند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اسفند 1399 بروزرسانی: 17 اسفند 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1298

به "مردم عربستان علیه آل سعود در القصیم تظاهرات کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردم عربستان علیه آل سعود در القصیم تظاهرات کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید