مصوبه مجلس عراق برای اخراج آمریکایی ها لازم الاجراء است

به گزارش افق بسطام، به گزارش خبرنگاران به نقل از بغداد الیوم، کاطع الرکابی نماینده مجلس عراق سخنانی در مورد حضور نظامیان ایالات متحده آمریکا در خاک این کشور عنوان نمود.

مصوبه مجلس عراق برای اخراج آمریکایی ها لازم الاجراء است

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص گفت: مجلس عراق از دولت الکاظمی درخواست نموده است تا جدول زمان بندی خروج نظامیان آمریکا از این کشور را تعیین کند. دولت بغداد تا به امروز به این درخواست واکنشی نشان نداده است.

این نماینده مجلس عراق یادآور شد: ما معتقدیم که در پرونده اخراج نیروهای نظامی آمریکا از خاک عراق تناقضاتی وجود دارد. طرف آمریکایی پس از سرانجام دور سوم گفتگوهای راهبردی با بغداد، در بیانیه خود اشاره ای به خروج خود از عراق نکرد.

وی تأکید کرد: مصوبه مجلس عراق در مورد اخراج نیروهای نظامی بیگانه ازجمله آمریکایی ها از خاک این کشور لازم الاجراست. دولت به جای تعلل در اجرای این مصوبه باید زمینه های اخراج آمریکایی ها را فراهم آورد.

پیش از این، هادی العامری، رهبر ائتلاف فتح عراق گفته بود: واقعیت آن است که مواضع آن در قبال آمریکایی ها کاملاً روشن است. ما معتقد هستیم که نظامیان آمریکا باید از خاک عراق خارج شوند.

رئیس ائتلاف فتح همچنین عنوان نمود: ما تحت هیچ شرایطی اشغالگری در خاک خود را نمی پذیریم. ما نمی خواهیم هیچ گونه رابطه نظامی با ایالات متحده آمریکا داشته باشیم. این موضع غیرقابل تغییر است.

العامری در ادامه سخنان خود یادآور شد: اگر نظامیان آمریکایی به صورت مسالمت آمیز از خاک عراق خارج نشوند، ما با مقاومت خود آنها را وادار به خروج از خاک عراق می کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 خرداد 1400 بروزرسانی: 28 خرداد 1400 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1479

به "مصوبه مجلس عراق برای اخراج آمریکایی ها لازم الاجراء است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصوبه مجلس عراق برای اخراج آمریکایی ها لازم الاجراء است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید