معافیت مناطق آزاد از پرداخت مالیات برارزش افزوده به رانت منتهی شده است

به گزارش افق بسطام، عضو کمیسیون مالی مجلس گفت: مناطق آزاد تحول مثبتی در اقتصاد کشور ایجاد نکردند. به همین دلیل، در معافیت این مناطق از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده باید تجدید نظر کرد.

معافیت مناطق آزاد از پرداخت مالیات برارزش افزوده به رانت منتهی شده است

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، محمدرضا پورابراهیمی عضو کمیسیون مالی مجلس شورای اسلامی درباره معافیت مناطق آزاد و ویژه مالی از قانون مالیات­ ارزش افزوده گفت: طبق قانون، مناطق آزاد از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف هستند. خروجی این معافیت­ها باید به توسعه مالی منجر می شد که متاسفانه این چنین نشد.

وی ادامه داد: دلیل این امر، عدم اجرای کامل و جامع قانون بود. مناطق آزاد باید از سرزمین اصلی جدا می شدند ولی در حال حاضر مناطق آزاد زیادی داریم که از سرزمین اصلی جدا نیستند. اینها به اسم مناطق آزاد در کالایی که خریداری می­ نمایند 9 درصد ارزش افزوده را نمی­ پردازند و بعد کالا را در سرزمین اصلی می­ فروشند. این کار به ایجاد رانت منتهی می ­شود.

عضو کمیسیون مالی مجلس توضیح داد: تا زمانی که گمرک و ساختارهای قانونی و نظارتی مبنی بر جدا شدن مناطق آزاد از سرزمین اصلی نباشد، تعریف این مناطق مفهومی ندارد. اشکال دوم به پیامد ایجاد این مناطق است. دستاورد آنها باید توسعه مالی می­ بود اما چنین چیزی رخ نداد.

پورابراهیمی در انتها خاطر نشان کرد: مناطق آزاد تحول مثبتی در اقتصاد کشور ایجاد نکردند. به همین دلیل در معافیت این مناطق از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده باید تجدید نظر کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 492

به "معافیت مناطق آزاد از پرداخت مالیات برارزش افزوده به رانت منتهی شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معافیت مناطق آزاد از پرداخت مالیات برارزش افزوده به رانت منتهی شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید