ممانعت امارات و عربستان از امضای توافقنامه المهره یمن

به گزارش افق بسطام، برخی منابع محلی و قبیله ای یمن از تلاش های عربستان و امارات برای ناکام گذاشتن تلاش های محلی در استان المهره جهت امضای پیمانی با هدف پایان دادن به درگیری و هرج ومرج، خبر دادند.

ممانعت امارات و عربستان از امضای توافقنامه المهره یمن

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، برخی منابع یمنی گزارش دادند که روز یکشنبه قرار بود با مشارکت شخصیت های سیاسی و قبیله ای المهره پیمان شرف امضا شود اما غیبت محمد علی یاسر استاندار المهره مانع امضای این پیمان شد.

به گفته این منابع، هدف از این پیمان جلوگیری از درگیری و هرج ومرج در المهره بود اما دعوت عربستان از استاندار المهره برای سفر به ریاض درست در زمان تعیین شده برای امضای این پیمان، مانع امضای آن شد در حالی که نمایندگان المجلس الانتقالی الجنوبی(شورای انتقالی جنوبی) تحت حمایت امارات در المهره نیز از مشارکت در این نشست خودداری کردند.

بر اساس گزارش شبکه الجزیره، رهبران شورای انتقالی جنوبی همچنین به سقوط نهادهای دولتی در المهره، حضرموت و شبوه و سیطره بر این نهادها تهدید کرده اند.

از جمله اهداف این پیمان، خاتمه دادن به تلاش های شورای انتقالی جنوبی برای سیطره بر نهادهای دولتی در المهره است.

محمد علی یاسر استاندار المهره روز سه شنبه محمد علی کده وزیر مشاور را به عنوان رئیس کمیته مقدماتی المهره به منظور تهیه سند این توافقنامه و جلوگیری از کشانده شده شهر به دایره خشونت و درگیری، تعیین کرد.

این تلاش ها در حالی است که عربستان سعودی و امارات در شهر المهره واقع در مرز غربی عُمان تحرکات گسترده برای اعزام نیروها و تجهیزات نظامی از شهرهای جنوبی (الضالع، لحج و عدن) به المهره را آغاز کرده اند تا این شهر را در قبضه خود بگیرند.

عربستان سعودی برای احداث خط لوله نفتی با استفاده از خاک المهره تا دریای عمان تلاش می کند و سعی دارد بسیاری از مراکز این شهر از جمله فرودگاه الغیضه و دو گذرگاه شحن و صرفیت در مرز عمان را به پادگان های نظامی تبدیل کند که این امر با مخالفت قبایل المهره روبرو شده است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 950

به "ممانعت امارات و عربستان از امضای توافقنامه المهره یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممانعت امارات و عربستان از امضای توافقنامه المهره یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید