نخست وزیر سودان: با واشنگتن در حال آنالیز خارج کردن کشورمان از لیست تروریسم هستیم

به گزارش افق بسطام، نخست وزیر سودان اعلام نمود، کشورش وارد گفت وگو با واشنگتن شده است تا سودان را از لیست تروریسم خارج کند.

نخست وزیر سودان: با واشنگتن در حال آنالیز خارج کردن کشورمان از لیست تروریسم هستیم

عبدالله حمدوک، نخست وزیر سودان در نخستین مصاحبه تلویزیونی خود پس از ادای سوگند گفت، کشورش به یاری های خارجی به ارزش هشت میلیارد دلار طی دو سال آینده احتیاج دارد تا هزینه واردات را تامین و مجددا به ارز داخلی متکی گردد.

وی اضافه کرد، سودان طی سه ماه آینده به یک تا دو میلیارد دلار سپرده ارز خارجی احتیاج دارد تا کاهش ارزش واحد پول داخلی را متوقف کند.

نخست وزیر دولت انتقالی سودان ادامه داد: مذاکرات با آمریکا را برای خارج کردن سودان از لیست تروریسم و مذاکرات با صندوق بین المللی پول را به منظور آنالیز موضوع بدهی ها شروع کردیم.

وی در این گفت وگو وقوع هرگونه مشکل در برنامه دولت سودان را بعید دانست و گفت، خارطوم نمی پذیرد که شروطی به آن دیکته گردد و سیاست خارجی این کشور نیز مبتنی بر منافع مشترک است.

حمدوک گفت: صندوق بین المللی پول و بانک جهانی باید به مردم سودان به وسیله در نظر دریافت اولویت های آنها یاری نمایند. ما بدون توجه به موضع صندوق بین المللی پول، نهادهای دولتی حیاتی را خصوصی سازی نمی کنیم. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 22 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 230

به "نخست وزیر سودان: با واشنگتن در حال آنالیز خارج کردن کشورمان از لیست تروریسم هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر سودان: با واشنگتن در حال آنالیز خارج کردن کشورمان از لیست تروریسم هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید