نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه با ظریف دیدار می نماید

به گزارش افق بسطام، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه بعدازظهر امروز (سه شنبه) با ظریف دیدار می نماید.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه با ظریف دیدار می نماید

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرنگاران، گیر پدرسون نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه بعدازظهر امروز (سه شنبه) با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و مصاحبه می نماید.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه دیروز (دوشنبه) در مسکو و در نشستی خبری گفته بود: احتمالا فردا عصر آقای پدرسون را خواهم دید. تأکید ما درباره سوریه بر پیگیری روند آستانه است که تنها روندی بوده که تا حالا در سوریه پیروز بوده است.

وزیر خارجه توضیح داد: ما در سوریه به دنبال رقابت با دیگران نیستیم. یک طرح کاهش تشنج و پیگیری راهکار سیاسی در سوریه پیروز بوده و آن طرح آستانه است و بقیه طرح ها تاکنون ناپیروز بوده است. هیچ دلیلی ندارد یک طرح پیروز را با ایجاد سازوکارهای ناپیروز از مسیرش خارج کنیم. آمادگی داریم پیشنهادی پدرسون را بشنویم اما معتقدیم روند آستانه پیروز بوده و امروز جامعه بین المللی باید یاری کند که کمیته قانون اساسی براساس توافق انجام شده تشکیل و به کاهش تشنج در سوریه بینجامد.

پدرسون پیش از این و برای اولین بار بهمن سال گذشته 1397 به تهران سفر و با ظریف دیدار و مصاحبه کرد. پیش از او استفان دی میستورا نماینده سابق دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه به تهران سفر نموده بود.

پدرسون چهارمین نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه است.کوفی عنان، اخضر ابراهیمی و دی میستورا پیش از پترسن عهده دار این سمت بودند. دی میستورا چهار سال عهده دار این سمت بود.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 224

به "نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه با ظریف دیدار می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه با ظریف دیدار می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید