هزاران پورتو ریکویی علیه فساد فرماندار تظاهرات برپا کردند

به گزارش افق بسطام، ده ها هزار پورتوریکویی در اعتراض به فساد دولت محلی این جزیره، در خیابان های سن خوان به تظاهرات پرداختند.

هزاران پورتو ریکویی علیه فساد فرماندار تظاهرات برپا کردند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ده ها هزار نفر از مردم پورتو ریکو که خواستار استعفای ریکاردو راسلو فرماندار این جزیره تحت کنترل آمریکا بودند، در خیابان های شهر سن خوان به تظاهرات پرداختند.

به نوشته روزنامه گاردین، تظاهرات گسترده روز چهارشنبه، در طول روز با همراهی چند هنرمند پورتو ریکویی ادامه پیدا کرد اما از عصر این روز، با عبور معترضان از موانع مقابل عمارت فرمانداری، به خشونت کشیده شد.

پلیس به منظور متفرق کردن معترضان از گاز اشک آور و گلوله پلاستیکی استفاده کرد و حوالی ساعت دو بامداد به وقت محلی، توانست کنترل خیابان ها را در دست گیرد.

این اعتراضات به بهانه منتشر شدن پیغام های شخصی زن ستیزانه راسلو و 11 نفر از افراد نزدیک به او شروع شد، اما ریشه آن به نارضایتی از عملکرد دولت پس از حادثه طوفان ماریا بازمی شود که سال 2017 خسارات زیادی به این جزیره وارد کرد.

گراسیلا بلاز رئیس بیمارستانی در سن خوان گفت: امروز اینجا هستم زیرا بسیار ناراحت هستیم، بسیار عصبانی هستیم و از این دولت خسته شده ایم. آن ها پول ما را می دزدند و جیب هایشان را پر می نمایند.

وی راسلو را عروسک خیمه شب بازی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خواند.

چهارشنبه شب، همچنین تجمعاتی کوچک از مردم پورتو ریکویی تبار ساکن آمریکا نیز در شهرهایی نظیر نیویورک، اورلاندو و میامی علیه راسلو به تظاهرات پرداختند.

سال گذشته میلادی، رئیس جمهور آمریکا، پاسخ و واکنش دولتش به طوفان ماریا را فوق العاده پیروز خواند و مدعی شد که این پاسخ یکی از بهترین کارهایی بوده که در قبال طوفان ها تاکنون صورت گرفته است.

این ادعای در شرایطی صورت گرفت که شهریور ماه سال گذشته، نتایج یک مطالعه، آمارهای تازه ای از شمار تلفات طوفان ماریا در پورتوریکو ارائه کرد. مطابق این آمار، 2975 نفر در این طوفان کشته شدند و این آمار، 46 برابر آمارهای رسمی دولت ترامپ است.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 120

به "هزاران پورتو ریکویی علیه فساد فرماندار تظاهرات برپا کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزاران پورتو ریکویی علیه فساد فرماندار تظاهرات برپا کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید