واکنش اتحادیه اروپا به انفجار دو نفتکش در دریای عمان

به گزارش افق بسطام، سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به حادثه انفجار دو فروند کشتی نفتکش در دریای عمان واکنش نشان داد.

واکنش اتحادیه اروپا به انفجار دو نفتکش در دریای عمان

در سفر با بهترین تور هلند از کشور گلهای لاله دیدن کنید و آسیاب های بادی آمستردام هلند را نظاره گر باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، ماجا کوسیانچیچ سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز پنج شنبه در واکنش به حادثه انفجار دو کشتی نفتکش در دریای عمان، کشورهای منطقه را به خویشتن داری دعوت کرد.

سخنگوی فدریکا موگرینی در مورد این حادثه اعلام نمود: منطقه بیش از این به عوامل تنش زا و ثبات زدا احتیاج ندارد و به همین دلیل فدریکا موگرینی و اتحادیه اروپا از کشورهای منطقه می خواهند که به منظور جلوگیری از بروز هرگونه تنش، حداکثر خویشتن داری را از خود نشان دهند.

پیش از ظهر امروز دو کشتی نفتکش شامل نفتکش Front Altair که با پرچم جزایر مارشال متعلق به نروژ از قطر اتانول بارگیری نموده بود و نفتکش Kokuka Courageous که با پرچم پاناما از الجبیل عربستان به مقصد سنگاپور، محموله متانولحمل می کرد، دچار حادثه شدند که بنا بر ادعای رسانه های غربی هدف حمله قرار گرفته اند.

خبرهایی هم از شعله ور شدن دو کشتی و غرق شدن یکی از آنها منتشر شده است؛ اما مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان تأکید نموده است که هیچکدام از دو نفتکش حادثه دیده در دریای عمان تا به امروز غرق نشده اند.

.

منبع: تسنیم
انتشار: 19 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 521

به "واکنش اتحادیه اروپا به انفجار دو نفتکش در دریای عمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش اتحادیه اروپا به انفجار دو نفتکش در دریای عمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید