واکنش بورس های عربی به حمله آرامکو

به گزارش افق بسطام، ریزش در بسیاری از بورس های عربی در واکنش به حمله به تاسیسات نفتی آرامکو ادامه دارد.

واکنش بورس های عربی به حمله آرامکو

به گزارش خبرنگاران به نقل از تریدینگ اکونومیکس، با وجود گذشت دو روز از حمله پهپادهای یمنی به تاسیسات نفتی شرکت آرامکو که به کاهش 50 درصدی تولیدات نفت عربستان منجر شد، واکنش بورس های عربی به این اتفاق کماکان ادامه دارد و به نظر می رسد در روزهای آینده نیز شاهد تداوم جو منفی در بسیاری از بازارهای عربی خواهیم بود.

در عربستان شاخص تداول پس از ریزش 1.1 درصدی روز قبل، در آخرین دور از معاملات با یک درصد افزایش به 7827 واحد رسید که در این بین نمادهای بانکی یپشتاز روند صعودی بازار بودند: نماد بانک بازرگانی ملی 4.2 درصد و بانک راجی 1.4 درصد افزایش یافتند. شاخص بورس ابوظبی امارات با 1.7 درصد افزایش به 5161 واحد رسید و بورس دوحه قطر با افزایش 1.1 درصدی در سطح 10 هزار و 512 واحدی بسته شد.

محمد علی یاسین، استراتژیست ارشد در بورس ابوظبی گفت: اوضاع بسیار حساس است و ریسک های موجود در منطقه به سطوح خطرناکی رسیده اند.

در پی حمله پهپادهای یمنی به بزرگ ترین پالایشگاه دنیا در عربستان، عرضه 50 درصد نفت این کشور که معادل 5 درصد کل عرضه نفت در دنیا است با اختلالات جدی روبرو شده است.

از سوی دیگر بسیاری از بورس های دیگر عربی کماکان قرمزپوش هستند: در مصر شاخص ای جی ایکس 30 با 0.4 درصد کاهش در سطح 14 هزار و 970 واحد بسته شد، در بحرین، شاخص بکس 0.7 درصد عقب نشست و در سطح 1524 واحدی بسته شد، در عمان شاخص ام اس آی با کاهش 0.3 درصدی به 4009 واحد رسید و شاخص بورس کویت با ریزش سنگین 2.2 درصدی در سطح 6101 واحدی بسته شد.

در بین دیگر بورس های عربی، شاخص بورس بغداد 0.03 درصد و شاخص بورس اردن 0.14 درصد افزایش یافتند. در لبنان، شاخص بورس بیروت نسبتا بدون تغییر نسبت به روز قبل به کار خود خاتمه داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 241

به "واکنش بورس های عربی به حمله آرامکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش بورس های عربی به حمله آرامکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید