وزیر ارتباطات: مسائل توسعه دولت الکترونیک باید برطرف گردد

به گزارش افق بسطام، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: همراستا با اصلاح ساختار بودجه در دولت و مجلس باید مسائل موجود برای توسعه دولت الکترونیک هم برطرف گردد زیرا ابزار شفاف سازی، ارتقای فناوری است.

وزیر ارتباطات: مسائل توسعه دولت الکترونیک باید برطرف گردد

محمدجواد آذری جهرمی روز دوشنبه با اشاره به لزوم توسعه دولت الکترونیک به عنوان یکی از زیرساخت های اصلاح ساختار بودجه و ایجاد شفافیت گفت: هدف اصلی توسعه دولت الکترونیک افزایش بهره وری، ایجاد شفافیت و مقابله با فساد است.

وی توضیح داد: اگر دولت الکترونیک موجب اصلاح فرایندها در کشور نگردد و ساختارهای جاری هم به سمت بهبود بهره وری پیش نروند، جز ایجاد هزینه بر دولت و کشور هیچ گونه فایده دیگری نخواهند داشت.

آذری جهرمی تاکید نمود: یکی از مسائل در ساختار مقررات گذاری فعلی این است که دولت الکترونیک به عنوان یک ابزار، توسعه داده می گردد و به آن به شکل یک هدف نهایی نگاه نمی گردد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه نمود: به طور مثال شاخص هایی برای کاهش 12 و نیم درصدی مراجعات مردمی به دستگاه های دولتی وجود دارد اما اهداف در این راستا به طور دقیق تعیین نشده اند یعنی اینکه کاهش مراجعات مردمی چه میزان روی کاهش آلودگی هوا تاثیرگذار است یا چه میزان شاخص ادراک فساد را بهبود می بخشد.

وی اظهار کرد: براین اساس مقرر شده، وزارت ارتباطات و فناوری جلساتی با کمیته فناوری اطلاعات، دولت الکترونیک و دیجیتال کمیسیون برنامه و بودجه مجلس برگزار و روی موضوع توسعه دولت الکترونیک و ایجاد شفافیت آنالیز های لازم را انجام دهد.

آذری جهرمی اعلام کرد: همراستا با ایجاد اصلاح ساختار بودجه در دولت و مجلس باید مسائل موجود برای توسعه دولت الکترونیک هم برطرف گردد زیرا ابزار شفاف سازی، ارتقای فناوری است.،ایرنا

بیشتر بخوانیم:اتصال 76هزار مدرسه به شبکه هوشمند مدارس

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 19 آبان 1399 بروزرسانی: 19 آبان 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1064

به "وزیر ارتباطات: مسائل توسعه دولت الکترونیک باید برطرف گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر ارتباطات: مسائل توسعه دولت الکترونیک باید برطرف گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید