ولیعهد عربستان فردا در ابوظبی

به گزارش افق بسطام، رسانه های خلیج فارس از سفر غیرمنتظره مشاور امنیت ملی امارات به عمان خبر دادند. همچنین ولیعهد عربستان طی یک سفر رسمی فردا (چهارشنبه) به امارات می رود.

ولیعهد عربستان فردا در ابوظبی

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، طحنون بن زاید آل نهیان، مشاور امنیت ملی امارات روز دوشنبه طی یک سفر غیرمنتظره وارد عمان شد و مورد استقبال سلطان بن محمد النعمانی، مسؤول دفتر سلطان قابوس بن سعید، پادشاه عمان نهاده شد.

النعمانی و بن زاید در این ملاقات روابط میان دو کشور و منافع مشترک را مورد آنالیز قرار دادند.

پیش از این خبرگزاری آسوشیتدپرس آمریکا به نقل از منابع و مقاماتی بیان کرد، عربستان و انصارالله در حال حاضر در حال اجرا مذاکرات غیرمستقیم و پشت پرده با هدف خاتمه دادن به جنگ ویرانگر پنج ساله یمن هستند.

این خبرگزاری در ادامه گزارش داد، این مذاکرات محرمانه در عمان که از کشورهای عرب حوزه خلیج فارس در مرز با یمن و عربستان است و نقش میانجی را ایفا می نماید، برگزار می گردد.

به همین دلیل، خالد بن سلمان، معاون وزیر دفاع عربستان و محمد آل جابر، سفیر عربستان در یمن و نیز رئیس ستاد مشترک عربستان روز دوشنبه هفته گذشته وارد مسقط شدند.

آسوشیتدپرس به نقل از جمال عامر، عضو هیئت مذاکره کننده صنعا بیان کرد، دو طرف در طول دو ماه میلادی گذشته به وسیله ویدئوکنفرانس با یکدیگر رایزنی کردند و سه مقام عضو انصارالله نیز گفتند، با طرف سعودی به وسیله میانجی گران اروپایی گفت وگو نموده اند. این خبرگزاری آمریکا گزارش داد، در پی حملات به تأسیسات نفتی وابسته به شرکت نفتی آرامکو عربستان، این مذاکرات از ماه سپتامبر و با میانجی گری عمان انجام می گردد.

همچنین محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان طی یک سفر رسمی فردا (چهارشنبه) به امارات می رود. هنوز جزئیات این سفر تعیین نشده است.

این تصمیم چند ساعت پس از آن ملاقات بن سلمان با مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گرفته شد. دو طرف در این ملاقات درباره ابعاد مختلف همکاری میان ریاض و واشنگتن و به ویژه در زمینه های دفاعی و کوشش های دو طرف در راستای تحولات منطقه رایزنی کردند.،ایسنا

بیشتر بخوانید،رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با بن سلمان ملاقاتکرد

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 451

به "ولیعهد عربستان فردا در ابوظبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ولیعهد عربستان فردا در ابوظبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید