80 درصد افرادی که تسهیلات روستایی می گیرند از شهرها می آیند

به گزارش افق بسطام، عضو شورای توسعه خراسان رضوی گفت: در روستاها 80 درصد افرادی که تسهیلات می گیرند از شهر می آیند، بنابراین شامل حال روستایی نمی گردد.

80 درصد افرادی که تسهیلات روستایی می گیرند از شهرها می آیند

به گزارش خبرنگاران، محمدحسن ساقی امروز در جلسه نشست مالی با موضوع آنالیز و ساماندهی مسائل فعالان عرصه صنعت، شرکت های دانش بنیان و اصناف حوزه انتخابیه در دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی مشهد، اظهار کرد: بیش از یک سال است گروه کارهایی در وزارت کار و اداره کار در سطح استان تشکیل شده که گرهی را از مسائل تولیدنمایندگان مخصوصا در توسعه تسهیلات در بخش کشاورزی و دامداری باز ننموده است.

وی اضافه نمود: بسیاری از افراد بیش از یک سال به بانک ها معرفی شدند و در بخش تسهیلات در بخش ها، روستاها و شهرها با نگاه متفاوت به آن بخش نگاه می گردد. واقعیت این است که امروز در بعضی بانک ها تولیدنماینده در مشهد یک نگاه و در شهرستان یک نگاه دارد و کارشناسانی که در مناطق و روستاها حاضر می شوند یا منطقه را توجیه نموده یا در بخش کشاورزی مسائلی ایجاد می نمایند. کشاورز و روستایی باید شهرستان به شهرستان دنبال استعلام هایی باشد که دست و پاگیر نظام توسعه مالی کشور شده است.

ساقی بیان نمود: بیشترین خوش حساب های بانک ها در روستاها هستند، افرادی به دلیل خشکسالی وام خود را تمدید کردند و بخگرددگی شامل آن ها نمی گردد زیرا می گویند وام خود را تمدید کردند. در روستاها 80 درصد افرادی که تسهیلات می گیرند از شهر می آیند، بنابراین شامل حال روستایی نمی گردد. باید در فضای کسب و کار بیشتر به کشاورز و دامدار توجه گردد.

همچنین حسین محمودی خراسانی، نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن خراسان رضوی در ادامه این نشست اظهار کرد: اقتصاد ما بانک محور است و این اقتصاد می طلبد که بانک ها در این شرایط به یاری بخش صنعت بیایند تا با مشارکت بانک ها حفظ اشتغال و ایجاد سرمایه گذاری های جدید داشته باشند.

وی با بیان اینکه اکنون در شرایط جنگ مالی هستیم و این جنگ می طلبد که مقررات و قوانین ما مطابق با مقررات جنگ باشد، مطرح کرد: اکنون مقررات بانک ها همانند شرایط عادی است. در حال حاضر که تحریم ها بر جامعه حاکم است می طلبد که ما به روز باشیم، مقررات جدید وضع کنیم و راهگشایی برای فعالان صنعت باشیم. حفظ اشتغال باید برای واحدهای تولیدی با توجه به نرخ تورم در جامعه و شامل مواد اولیه واحدهای تولیدی باشد، برای سرمایه در گردش نیز تسهیلات این واحدها باید بیشتر و زمان زیادتر باشد.

محمودی خراسانی بیان نمود: هرچه در تهران برنامه ریزی می گردد برای افراد بدحساب است، در واقع شما یاد می دهید من هم بدحساب باشم. چرا برای خوش حساب ها فکری نمی کنید؟ برای بدحساب تسهیلات قائل می شوید اما برای خوش حساب می گویید منابع نداریم.

نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن خراسان رضوی اظهار داشت: سود در نظر گرفته شده برای بخش سرمایه گذاری جدید است. 18 درصد پایه سود در نظر گرفته شده اما کدام صنعت می تواند ادعا کند 18 درصد سود دارد، در حالی که سود صنایع بین 3 تا 5 درصد برای بهترین واحد تولیدی است؟

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 300

به "80 درصد افرادی که تسهیلات روستایی می گیرند از شهرها می آیند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "80 درصد افرادی که تسهیلات روستایی می گیرند از شهرها می آیند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید