اخبار کرونا ، ثبت اولین قربانی در کره جنوبی؛ کاهش فرایند ابتلا در چین

به گزارش افق بسطام، کره جنوبی اولین قربانی ویروس ناشناخته کرونا را ثبت کرد و مجموع قربانیان این ویروس به دو هزار و 118 نفر در چین افزایش یافت اما گفته می گردد فرایند ابتلا کُند شده است.

اخبار کرونا ، ثبت اولین قربانی در کره جنوبی؛ کاهش فرایند ابتلا در چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کمیسیون بهداشت ملی چین امروز (پنجشنبه) گزارش کرد که تا سرانجام روز گذشته (چهارشنبه)، دست کم 114 قربانی جدید به تلفات ویروس کرونا در این کشور در شرق آسیا افزوده شد و در مجموع تعداد قربانیان این ویروس در سراسر چین را به دو هزار و 118 نفر افزایش داد.

بنا به گزارش شبکه الجزیره، کمیسیون بهداشت ملی چین همچنین ابتلای 394 نفر دیگر به ویروس کرونا را مورد تأیید قرار داد که این رقم در مقایسه با ابتلای یک هزار و 749 نفری روز سه شنبه به این ویروس، کاهش چشمگیری داشته است و در نهایت تعداد مبتلایان به این ویروس در سراسر دنیا را به 74 هزار 576 نفر افزایش داد.

ثبت اولین قربانی کرونا در کره جنوبی

مقام های بهداشت کره جنوبی امروز (پنجشنبه) اولین تلفات ناشی از ویروس کرونا در این کشور را گزارش کردند و تعداد مبتلایان به این ویروس ناشناخته در کره جنوبی به 104 تن افزایش یافته است و امروز، 53 مورد ابتلای جدید به این ویروس در این کشور شرق آسیا ثبت شده است.

ازسرگیری پروازهای مصر به چین

شرکت هواپیمایی اجیپت ایر در بیانیه ای گفت که پروازها از مصر به چین و برعکس از هفته آینده مجدداً از سرگرفته می گردد. این خطوط هواپیمایی ملی مصر، اوایل ماه فوریه، تمامی پروازها به چین را به دنبال شیوع ویروس کرونا به حالت تعلیق درآورده بود.

در بیانیه این شرکت هواپیمایی آمده است: اجیپت ایر، تصمیم گرفته است که هر پنجشنبه پروازهای هفتگی (به چین) را مجدداً از سربگیرد.

ثبت دو قربانی در کشتی کروز دایموند پرینسس

وزارت بهداشت ژاپن امروز گزارش کرد که دو مسافر میانسال کشتی کروز دایموند پرینسس که به دلیل ابتلا به ویروس کرونا بستری شده بودند، جان خود را از دست دادند. ابتلای 621 نفر از مسافران این کشتی به یوروس کرونا مورد تأیید قرار گرفته بود.

ویروس کرونا در ایران

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت امروز (پنجشنبه) در مورد آمار و ارقام ابتلا به ویروس کرونادر ایران گفت: بر اساس شواهد آزمایشگاهی، ابتلای سه نفر از بیماران بستری در قم و اراک به کرووید19 تایید شده و بیماران مذکور در حال حاضر در بیمارستان تحت مراقبت قرار دارند.

وی در مورد این سه بیمار شرح داد: هر سه بیمار تابعیت ایرانی داشته و فرد مبتلا در اراک نیز ساکن قم و از همکاران پزشک ما است که با احتساب این موارد تعداد مبتلایان کرووید 19 تایید شده در کشور به پنج نفر می رسد.

دو تن از مبتلایان به ویروس کرونا در قم روز گذشته به دلیل سابقه بیماری و سن بالا، جان خود را از دست دادند.

ویروس کرونا که نام علمی آن کووید 19 است، به وسیله تنفس و تماس هم منتقل می گردد و همین امر کنترل آن را سخت نموده است. این ویروس، بیماری سندرم زجر تنفسی حاد یا ARDS را در فرد مبتلا ایجاد می نماید، یک بیماری خطرناک و نارسایی دستگاه تنفسی است که با گسترش سریع التهاب و عفونت در ریه ها آغاز می گردد. در ادامه، به دلیل پر شدن کیسه های هوایی شُش ها از مایع میان بافتی، اکسیژن کافی به فرد نمی رسد و در صورت عدم رسیدگی به موقع بیمار با خطر مرگ روبرو خواهد بود.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 578

به "اخبار کرونا ، ثبت اولین قربانی در کره جنوبی؛ کاهش فرایند ابتلا در چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخبار کرونا ، ثبت اولین قربانی در کره جنوبی؛ کاهش فرایند ابتلا در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید