استقلال در پی 3 امتیاز مهم مقابل نفت آبادان

به گزارش افق بسطام، خبرگزاری خبرنگاران- تیم فرهاد مجیدی فردا با تیم علیرضا منصوریان ملاقات خواهد نمود.

استقلال در پی 3 امتیاز مهم مقابل نفت آبادان

به گزارش خبرنگاران، فرهاد مجیدی همراه استقلال لیگ را رویایی شروع کرد و 9 امتیاز در سه هفته ابتدایی به دست آورد اما در سه هفته اخیر فقط سه امتیاز کسب نموده و اگر می خواهد به صدر جدول برگردد باید فردا نفت آبادان را شکست دهد. استقلال در حال حاضر با کسب 12 امتیاز در رتبه سوم جدول حضور دارد.

در آن سو نفت آبادان که در چند هفته ابتدایی علیرضا منصوریان را به علت ابتلا به کرونا در اختیار نداشت، هفته گذشته بازی سختی را برابر پرسپولیس پشت سر گذاشته و مقابل سرخ ها شکست خورده بود. نفتی ها حالا باید به مصاف آبی پوشان تهران بفرایند. نفت آبادان هم در حال حاضر با کسب 4 امتیاز در رتبه پانزدهم جدول واقع شده است.

استقلال در این بازی بابک مرادی، آرمان رمضانی، رشید مظاهری و فردین رابط را در اختیار ندارد؛ بابک مرادی به علت انضباطی، آرمان رمضانی به علت سرماخوردگی و رشید مظاهری و فردین رابط هم به علت فنی از فهرست آبی پوشان خط خوردند. باتوجه به اینکه علیرضا رضایی در دو بازی اخیر دروازه خود را بسته نگه داشته، به نظر می رسد باز هم گزینه اول فرهاد مجیدی برای دروازه خواهد بود.

علیرضا منصوریان و فرهاد مجیدی در قامت سرمربی فقط یک بار به مصاف هم رفتند که آن بازی هم مربوط به ملاقات فصل گذشته استقلال و آلومینیوم اراک می گردد، ملاقاتی که با نتیجه 0 بر 0 به سرانجام رسیده بود. حسن بیت سعید، فرزاد جعفری، محمود مطلق زاده، حسین ساکی و رضا جبیره غایبان نفت آبادان در این بازی هستند.

رشید مظاهری یکی از دروازه بان های باکیفیت فوتبال ایران در سال های اخیر بوده ولی در این فصل شرایط عجیبی را تجربه می نماید. فرهاد مجیدی امروز در سرانجام تمرین فهرست 20 نفره تیمش را برای سفر به آبادان معین کرد که نام مظاهری در آن دیده نمی شد، دقیقا مثل اتفاقی که در بازی با گل گهر و نساجی برای او اتفاق افتاده بود. با این شرایط به نظر می رسد جدایی مظاهری از استقلال در نیم فصل قطعی است. آرمان رمضانی، فردین رابط و بابک مرادی دیگر نفراتی هستند که نام شان از فهرست استقلال برای بازی با نفت آبادان خارج شده است.

استقلال فردا در استادیوم تختی آبادان به مصاف نفت می رود و در فاصله یک روز تا برگزاری این بازی، اخبار پراکنده ای پیرامون تغییر چیدمان آبی ها به گوش می رسد. فرهاد مجیدی فصل گذشته کارش را با سیستم 4 دفاعه در استقلال شروع کرد و در بازی های ابتدایی و مرحله گروهی رقابت های لیگ قهرمانان به تناوب از سیستم 442 و 4231 استفاده کرد اما پس از بازگشت از رقابت های آسیایی و جدایی فراز کمالوند از تیم، فرهاد مجیدی تیمش را با سیستم سه دفاعه به میدان می فرستاد و شروع این قضیه هم از دربی دور برگشت بود که با نتیجه 1-0 در آن شکست خوردند. فرایند کسب نتایج و کمکی که تعداد نفرات دفاعی سیستم سه نفره به فرهاد می کرد، شرایط را به طوری رقم زد که استقلال تا همین بازی گذشته از این سیستم فاصله نگرفته است.

استقلال مهره های مناسب رسیدن به قهرمانی لیگ برتر با سیستم سه دفاعه را ندارد. فرهاد مجیدی هنوز نتوانسته شعاع حرکتی و پست مناسب امین قاسمی نژاد را پیدا کند و اوضاع برای بقیه مهره های هجومی تیم هم اصلا خوب نیست. پس بعید نیست این تیم به سمت سیستمی مشابه 4231 حرکت کند. حداقل فایده ای که این سیستم برای استقلال خواهد داشت این است که می تواند از فزونی عددی خود جلوی زمین استفاده کند و استفاده مناسب تری از بازیکنانی مثل امین قاسمی نژاد داشته باشد.

استقلال فعلی برای قهرمانی باید یا دست به چنین ریسکی بزند و یا تا نیم فصل خودش را بالای جدول حفظ کند و با اضافه شدن چند مهره در جابجایی زمستانی نیم فصل اوضاع خود را بهتر کند. استقلال در 6 هفته، 5 گل به ثمر رسانده است که یک گل آن از روی ضربه پنالتی حاصل از یک کرنر بوده، یک گل روی یک ضربه کرنر، یک گل روی یک شوت از راه دور و دو گل هم در بازی ذوب آهن روی توپ گیری یامگا و ضدحمله دقیقه آخری بوده است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 28 فروردین 1401 بروزرسانی: 28 فروردین 1401 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1834

به "استقلال در پی 3 امتیاز مهم مقابل نفت آبادان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقلال در پی 3 امتیاز مهم مقابل نفت آبادان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید