راهنمای خرید سیم کارت در ترکیه

به گزارش افق بسطام، خرید سیم کارت در ترکیه | Sim Card in Turkey

کشور ترکیه پر از تاریخ و فرهنگ است و مرز میان اروپا و آسیا را پر نموده است. اگر در سفرتان به این کشور از خط موبایل اصلی کشورتان بهره ببرید، مطمئنا هزینه زیادی برایتان خواهد داشت پس پیشنهاد می کنیم با مطالعه این راهنمای خرید سیم کارت در ترکیه از خبرنگاران، یک شماره داخلی برای خود داشته باشید تا به هم هزینه هایتان کم گردد و هم به راحتی به اینترنت متصل شوید. پس چه سفری کوتاه به این کشور دارید و چه می خواهید چند هفته تا حتی چند ماه در اینجا بمانید، خرید سیم کارت در ترکیه لازم است. با ما همراه باشید:

راهنمای خرید سیم کارت در ترکیه

شرکت های ارائه دهنده سیم کارت در ترکیه

سه اپراتور اصلی در ترکیه وجود دارد: ترکسل (Turkcell)، ودافون (Vodafone) و و ترک تلکام (Türk Telecom). هر سه اپراتور به وسیله یک فرایند دقیق تصویب می شوند و پس از آن آماده به کار خواهند شد و البته رقبای سرسختی برای هم هستند. هر سه اپراتور قابل اطمینان هستند و طبقه گفته شرکت OpenSignal، ترکسل پوشش بهتری دارد و پس از آن ودافون و ترک تلکام هستند. هر سه اینترنت پر سرعت خوبی دارند که در بیشتر شهرها و روستاها پوشش دارد. شما با خرید سیم کارت و داشتن اینترنت می توانید به راحتی در خصوص جاذبه ها اطلاعات کسب کنید و مسیرهای دستری به آن ها را به وسیله گوگل مپ پیدا کنید.

ترکسل | Turkcell

ترکسل بزرگترین اپراتو ترکیه است، پوشش شبکه خوبی دارد و اینترنت پرسرعت نیز ارائه می دهد. شما با سیم کارت ترکسل می توانید به اینترنت 2G، 3G و 4G/LTE دسترسی داشته باشید. سیمکارت های از قبل آماده شده را می توانید از مغازه های رسمی بخرید و همانطور که قبل تر نیز گفتیم، قوانین سفت و سختی برای خرید سیم کارت در ترکیه وجود دارد. این سیم کارت ها را با حدودا 50 لیر می توانید تهیه کنید و برای چک کردن اعتبار خود می توانید 123# را شماره گیری نمایید. اعتبار را می توانید در بسته های 20 لیر برای تماس صوتی، اینترنت و یا بسته های ترکیبی تهیه کنید. نرخ استاندارد دیتا برابر است با 1 لیر برای هر 100 کیلوبایت. بسته های زیر را بعضی از نمونه ها هستند که برای فعال سازی کد 2222 را باید شماره گیری کنید.

زمانی که شما کد 2222 را می گیرید، در ادامه باید واژه EVET را به عنوان پاسخ بفرستید تا درخواست شما نهایی گردد.

ودافون | Vodafone

ودافون دومین اپراتور بزرگ ترکیه و رقیب اصلی ترکسل است. این شرکت اینترنت خوبی ارائه می دهد که سرعت آن بسیار خوب است و پوشش شبکه ای خوبی نیز دارد که البته در بخش های دور افتاده شاید کمی با مشکل روبرو باشد. اینترنت 2G، 3G و 4G/LTE قابل دسترسی است و شما سیم کارت های از قبل آماده شده را تنها از فروشگاه های رسمی می توانید تهیه کنید. سیم کار Vodafone Holiday با پرداخت 70 لیر قابل خرید است و در آن 50 لیر اعتبار وجود دارد. این سیم کارت ها تنها برای گردشگران به مدت 120 روز معتبر است و مردم محلی نمی توانند آن را تهیه نمایند. برترین مکان برای خرید سیم کارت هایی با تخفیف و … در دفاتر ودافون واقع در فرودگاه است بعد از قسمتی که چمدان را تحویل می گیرید.

اعتبار را می توان در مقادیر مختلف خریداری کرد. برای اضافه کردن اعتبار شماره 7500 را زده، شماره 12 رقمی را وارد کنید، سپس کلید # را فشار داده، سپس شماره 5 رقمی، و بعد # را فشار دهید. دیتای استاندارد این سیم کارت در ترکیه، 0.12 لیر به ازای 10 کیلوبایت است. برای چک کردن اعتبار خود می توانید واژه SORGU را به 3636 بفرستید و برای خرید بسته 3636 را شماره گیری کنید.

ترک تلکام | Turk Telecom

ترک تلکام کوچکترین اپراتور در ترکیه است و خدمات به مشتریان را با پوشش شبکه مناسب ارائه می دهد و اینترنت پر سرعت نیز دارد. این اپراتور نیز اینترنت 2G، 3G و 4G/LTE ارائه می دهد، سیم کارت را از فروشگاه های رسمی می توانید تهیه کنید و اعتبار در بیشتر فروشگاه ها موجود است. سیمکارت ها را می توانید به قیمت 50 لیر بخرید که داخل آن 20 لیر اعتبار دارد. شما برای فعال سازی سیم کارت شماره 8090 را شماره گیری کنید و پس از فعال سازی است که می توانید بسته ها را بخرید. نرخ داده استاندارد 0.2 لیر به ازای 10 کیلوبایت است. بسته های زیر را می توانید تهیه کنید و برای فعال سازی باید شماره 5555 را بگیرید.

برای فعال سازی این سیم کارت در ترکیه باید به 5555 مسیج بفرستید که پس از آن، پاسخی از 2438 برایتان خواهد آمد. شما سپس باید واژه EVET را بفرستید تا بسته شما فعال گردد.

منبع: finder.com

منبع: الی گشت
انتشار: 6 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1401 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1845

به "راهنمای خرید سیم کارت در ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید سیم کارت در ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید