طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان وعده ای که به پایان رسید

به گزارش افق بسطام، خبرنگاران- طبق همسان سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران، بازنشستگان با 30 سال سابقه از فروردین 1400، چهار میلیون و 200 تا چهار میلیون و 300 هزار تومان دریافت نموده و بازنشستگان با بیش از 30 سال سابقه هم باتوجه به سنوات بیش از این مبلغ و بازنشستگان کمتر از 30 سال سابقه، کمتر از این مقدار را باتوجه به سنوات دریافت خواهند کرد.

طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان وعده ای که به پایان رسید

به گزارش خبرنگاران، طرح متناسب سازی حقوق بازنشستگان که از هشت سال قبل که تحت اسم همسان سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید، با کش وقوس های فراوانی روبه رو شد و خاتمه در مرداد سال 99 حقوق ماهانه آن ها را در مرحله اول از 400 تا 800 هزار تومان افزایش داد، حمایتی که برای دستیابی به هدف اصلی طرح یعنی ترمیم حقوق جامعه بازنشسته کشور باید تکمیل می شد.

طبق این متناسب سازی بازنشستگان با 30 سال سابقه از فروردین 1400، چهار میلیون و 200 تا چهار میلیون و 300 هزار تومان دریافت نموده و بازنشستگان با بیش از 30 سال سابقه هم باتوجه به سنوات بیش از این مبلغ و بازنشستگان کمتر از 30 سال سابقه، کمتر از این مقدار را (باتوجه به سنوات دریافت خواهند کرد.

در اطلاعیه سازمان تامین اجتماعی آمده است: اول: اعمال ماده96 (افزایش سنواتی) بر مجموع مبالغ مستمری و متناسب سازی اسفند سال1399 مستمری بگیران صورت پذیرفت.

دوم: جبران 75% عقب ماندگی مستمری سال برقراری به نسبت حداقل مستمری

سوم: با توجه به انتظارات و مطالبات همه سطوح مستمری بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی، پس از اعمال ماده 96 (افزایش سنواتی) و اجرای متناسب سازی حقوق مستمری بگیران و افزایش مزایای جانبی، دریافتی هیچ مستمری بگیری کمتر از 1.5 برابر مجموع پرداختی اسفند سال1399 نخواهد بود.

علاوه بر مواردیکه گفته شد با توجه به انتظارات و مطالبات همه سطوح مستمری بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی، پس از اعمال این ماده قانونی و افزایش مزایای جانبی سبب شد، دریافتی هیچ مستمری بگیری کمتر از 1.5 برابر مجموع پرداختی اسفند سال1399 نباشد.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1555

به "طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان وعده ای که به پایان رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان وعده ای که به پایان رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید