عملیات عمرانی در ابن بابویه زیر نظر میراث فرهنگی تهران انجام می گردد

به گزارش افق بسطام، امیر مسیب رحیم زاده رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ری اظهار کرد: پس از توقف عملیات عمرانی در گورستان تاریخی ابن بابویه در جلسه ای که با حضور رئیس اداره اوقاف شهرستان ری ُ و متولیان امام زاده ابن بابویه و امام زاده هادی تشکیل شد، مقرر شد که طرح پروژه مناسب سازی قبور آرامگاه ابن بابویه با تأیید و زیر نظر کارشناسان میراث فرهنگی انجام گردد.

عملیات عمرانی در ابن بابویه زیر نظر میراث فرهنگی تهران انجام می گردد

جهت دریافت خدمات درب ضد سرقت ترک اصل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

او اضافه نمود:در جلسه مذکور مصوب شد که طرح مناسب سازی قبور آرامگاه ابن بابویه طبق الگو و طرح اولیه امام زاده و با استفاده از مصالح آجر انجام گردد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ری ضمن قدردانی از حساسیت رسانه ها در پرداختن به موضوع دخل و تصرف در گورستان ثبت ملی ابن بابویه، اعلام کرد: قطعا کوشش ما صیانت از تاریخ و هویت چند هزار ساله شهرستان ری است.

لازم به ذکر است همسان سازی آرامگاه ابن بابویه و کوشش برای تغییر در محوطه آرامگاه ابن بابویه و هم سطح سازی قبور نگرانی گروهی از میراث دوستان و اهالی رسانه را در پی داشت و به این کار واکنش نشان دادند. در این میان بعضی از اعضای شورای شهر تهران نیز انتقاد خود از همسان سازی آرامگاه ابن بابویه را آنچنان مطرح و رسانه ای کردند که اداره کل میراث فرهنگی تصمیم گرفت برای مدتی از انجام هر گونه عملیات اجرایی در آرامگاه ابن بابویه جلوگیری کند.

باشگاه خبرنگاران

منبع: گردشبان
انتشار: 26 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 954

به "عملیات عمرانی در ابن بابویه زیر نظر میراث فرهنگی تهران انجام می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملیات عمرانی در ابن بابویه زیر نظر میراث فرهنگی تهران انجام می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید