واقعا نخوانده می خواهی این لینک را به اشتراک بگذاری؟! توییتر و گام های خوب برای ارتقای کیفیت مطالب به اشتراک گذاشته شده

به گزارش افق بسطام، در یک دهه اخیر آنقدر شبکه های اجتماعی روی افزایش هیت و معتاد کردن کاربران به خود تمرکز نموده اند که خیلی چیزهای دیگر را وانهاده اند.

واقعا نخوانده می خواهی این لینک را به اشتراک بگذاری؟! توییتر و گام های خوب برای ارتقای کیفیت مطالب به اشتراک گذاشته شده

از نظر آنها هر چقدر کاربر را بیشتر وادار به ماندن در داخل شبکه اجتماعی و ابراپلیکیشن خود نمایند، میزان موفقیت بیشتر است.

البته قوانین و چهارچوب های کلی و ویژگی ریپورت مطالب و پیشگیری از اشتراک مطالب نفرت پراکن یا مشوق تروریسم و نیز سامانه تشخیص محتوای مشمول حق انتشار در هر کدام از این شبکه های اجتماعی به هنوعی پیشبینی شده.

اما اصلا این طور نبوده که معمار این شبکه های اجتماعی در طراحی ظاهری و معماری کلان داده ها به فکر ارتقای شرایط محتوایی بوده باشد.

آنها با بیان ضمنی اینکه شبکه اجتماعی ما فقط سکویی برای انتشار مطالب کاربران و به اشتراک گذاری های آنهاست، از زیر بار مسئولیت، شانه خالی نموده اند و به فکر این نبوده اند که کاربران را تشویق به نوشتن متن بیشتر نمایند و کاری نمایند که آنها با رفاه متن ها را بخوانند و با تامل بیشتری مطالب را ارسال نمایند.

آیا واقعا از نقطه نظر فناوری نمی شد برای این کار کرد؟

کاملا مخالفم! کارهای هوشمندانه ای می شد انجام داد، اما این کارها در اولویت گردانندگان شبکه های اجتماعی نبوده است.

دیروز برای مثال متوجه شدم که توییتر یک ویژگی خوب را فعال نموده است. وقتی شما لینکی در یک توییت می بینید و فقط با توجه به عکس همراه آن و متن توییت، بدون اینکه لینک را باز نموده باشید، بخواهید به اشتراکش بگذارید، توییتر در کادری از شما می پرسد که آیا واقعا می خواهید بدون باز کردن لینک، به اشتراکش بگذارید؟

چیز جالبی است. در ظاهر شاید بگویید که این هم چیز کاملا کارآمدی نیست. اما اگر نظایر این شیوه های کنترلی در همه شبکه های اجتماعی بیشتر می شد، بسیار نیکو بود.

تصور کنید که مثلا در اینستاگرام تا 20 درصد یک ویدئو را نمی دید، حق اشتراکش را نداشتید. یا اینکه طوری بود که تا نیمی از کپشن را نمی خواندید، حق لایک نداشتید.

آیا در آینده از هوش مصنوعی برای غنی کردن شبکه های اجتماعی استفاده خواهد شد؟ یا اینکه کوشش برای بیشتر کردن چرخه تعامل شتاب زده کاربران و معتاد کردن آنها، همچنان بر کارهای خلاقانه کنترلی خواهد چربید.

فشار پدیده فیک نیوز و تاثیر منفی ای که اینها بر مردم گذاشتند، باعث شد که از 4 سال پیش صاحبان شبکه های اجتماعی، اندکی مسئولانه تر رفتار نمایند. اما واقعا معلوم نیست که آنها چقدر خودخواسته و هوشمندانه این فرایند را تکمیل خواهند کرد.

منبع: یک پزشک
انتشار: 9 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1400 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1402

به "واقعا نخوانده می خواهی این لینک را به اشتراک بگذاری؟! توییتر و گام های خوب برای ارتقای کیفیت مطالب به اشتراک گذاشته شده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واقعا نخوانده می خواهی این لینک را به اشتراک بگذاری؟! توییتر و گام های خوب برای ارتقای کیفیت مطالب به اشتراک گذاشته شده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید