پاک ترین کشورهای جهان

به گزارش افق بسطام، پاک ترین و تمیزترین کشورهای جهان کدام هستند؟

حتی همان چند روزی که از شهر و کشور خود خارج می شوید مهم است که چه شرایط آب و هوایی و زیست محیطی را تجربه می کنید و چه هوایی را استشمام می کنید. حتی می توان گفت شرایط زیست محیطی خود عامل معین نماینده ای در جذب جهانگرد به منطقه خواهد بود و بسیاری از گردشگران این مساله را در تصمیم گیری های شان برای انتخاب مقصد گردشگری، لحاظ می نمایند. بنابراین اگر شما هم جزو این دسته افراد هستید در این مطلب ما را همراهی کنید تا بدانید پاک ترین کشورهای جهان از لحاظ محیط زیست کدام کشورها بوده و هر کدام در چه جایگاهی قرار دارند. با خبرنگاران همراه باشید تا از این کشورهای پاک بیشتر بدانید.

پاک ترین کشورهای جهان

فرانسه

طبیعت آراسته و رمانتیک فرانسه، بعلاوه زیست بوم و شیوه های پیشرفته نظافت در این کشور روز به روز به بر زیبایی های آن می افزاید. در این کشور استانداردها و قوانین بسیاری در جهت حفظ نظافت و پاکیزگی طراحی شده است. به فرانسه و پاریس سفر کنید تا از اعماق وجودتان لطافت و پاکی هوا را احساس کنید.

سوئیس

سوئیس به لحاظ طبیعت زیبا و کوه های سرسبزی که دارد به نوعی بهشت روی زمین است. این کشور به سه بخش ژورا، فلات سوئیس و رشته کوههای آلپ تقسیم می گردد. شاخص عملکرد زیست محیطی سوئیس 89.1 است که طبیعت مدهوش نماینده سوئیس هر روز این عدد را بالاتر می برد

کاستاریکا

با توجه به برنامه توسعه ایالات متحده آمریکا و قدرت مالی کاستاریکا، زیبایی و پاکی در این سرزمین به اوج خود رسیده است. شاخص عملکرد زیست محیطی این کشور 86.4 است که بالاترین طول عمر را به ساکنان خود هدیه می نماید. سیستم آب رسانی فوق العاده بهداشتی و منحصر به فرد این کشور، یکی از تدابیر خاص نظافتی کاستوریکا می باشد.

سوئد

شاخص عملکرد زیست محیطی سوئد 86.3 است. در سوئد قوانین سخت گیرانه ای برای نظافت در نظر گرفته شده است. ظاهرا این قوانین بسیار کارساز بوده و این کشور را معرکه نموده است.

نروژ

نروژ ثروتمندترین کشور در منطقه اروپا محسوب می گردد. علاوه بر این، نروژ سرشار از مکان های رویایی و منظره ها زیباست و هنرنمایی خداوند را می توان در آن منطقه ها شاهد بود. نروژ همیشه در کوشش است جایگاه خود را ارتقا داده و در حفظ این زیبایی ها کوشا باشد.

موریس

جزیره رویایی موریس در جنوبی ترین قسمت اقیانوس هند و جنوب شرقی قاره آفریقا واقع شده است. این جزیره یکی از برترین مقاصد گردشگری برای گذراندن ماه عسل زوج های جوان می باشد. تپه های زیبا، رودخانه ها، جنگل ها و مرداب های فوق العاده زیبای موریس به علاوه برخورداری از هوای مطبوع و روح بخش، به انسان حس تولدی دوباره می بخشد.

اتریش

اتریش یک کشور سر سبز و زیبای اروپایی است. شاخص عملکرد زیست محیطی این کشور 100 می باشد. آنقدر هوای این کشور مطبوع و سالم است و محیط تمیز و چشم نوازی دارد که جایگاهی در صدر جدول تمیزترین کشورهای جهان را به خود اختصاص داده است.

کلمبیا

این کشور را می توانید برای ماه عسل و سپری کردن برترین روزهای زندگی تان انتخاب کنید. کلمیبا آنقدر زیبایی دارد و کوه ها و فضای سبزش آنقدر چشم نواز است که به افرادی که مبتلا به بیماری بوده و نیاز به محیطی سالم، امن و آرام دارند توصیه می گردد این کشور را برای زندگی انتخاب نمایند. کلمبیا به عنوان تمیزترین کشور جهان در سال 2013 شناخته شده است.

منبع: الی گشت
انتشار: 11 اسفند 1400 بروزرسانی: 11 اسفند 1400 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1796

به "پاک ترین کشورهای جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاک ترین کشورهای جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید