پنس بار دیگر با گوآیدو گفت وگو کرد

به گزارش افق بسطام، معاون رئیس جمهور آمریکا خاطرنشان کرد در گفت وگوی تلفنی با رهبر مخالفان ونزوئلا، بر حمایت واشنگتن از او تأکید کرده است.

پنس بار دیگر با گوآیدو گفت وگو کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا بامداد پنج شنبه (به وقت تهران) اعلام نمود تلفنی با خوان گوآیدو رهبر مخالفان ونزوئلا گفت وگو و بر حمایت واشنگتن از او تأکید کرده است.

وی در توییتر نوشت: امروز با خوان گوآیدو رئیس جمهور موقت شجاع ونزوئلا تلفنی گفت وگو کردم. به او گفتم آمریکا به حمایت از ونزوئلا تا زمان احیای آزادی، ادامه خواهد داد.

پنس در این توییت نیکلاس مادورو رئیس جمهور قانونی ونزوئلا را دیکتاتور و سرکوبگر توصیف و بار دیگر عنوان کرده است که نیکلاس مادورو باید برود.

آمریکا و گروهی از متحدان این کشور سوم بهمن ماه سال گذشته در اقدامی غیرقانونی گوآیدو رهبر شورای ملی ونزوئلا را به عنوان رئیس جمهور موقت این کشور به رسمیت شناخته و ادامه دولت مادورو را که تنها چند ماه پیش از آن با رأی بالای مردم ونزوئلا مجددا به ریاست جمهوری انتخاب شده بود، غیرقانونی اعلام نمودند.

به نوشته رسانه های آمریکایی، کاخ سفید هنگام اعلام به رسمیت شناختن گوآیدو انتظار داشته وی ظرف تنها چند روز رسما مادورو را کنار بزند و نظامیان را نیز با خود همراه کند. با گذشت چند ماه، این سناریو عملا شکست خورده و تلاش های واشنگتن برای ترغیب نظامیان به حمایت از گوآیدو ناکام مانده است.

واشنگتن بر اساس راهبرد موسوم به دکترین مونرو آمریکای لاتین را حوزه نفوذ خود می داند و به همین دلیل کشورهای ناهمسو با خود را برای تغییر رویکرد تحت فشار قرار می دهد.

جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید اسفند ماه سال گذشته به صراحت به این موضوع اذعان کرد و گفت: ما در این دولت از به کار بردن عبارت دکترین مونرو ابایی نداریم. این کشوری است که در نیمکره ما واقع شده و از دوره رونالد ریگان هدف رؤسای جمهور ایالات متحده این بوده که نیمکره ای کاملا دموکراتیک داشته باشیم. من اواخر پارسال هم اشاره کردم که ما سه گانه استبداد از جمله کوبا و نیکاراگوئه و همچنین مادورو را به دقت تحت نظر داریم. (جزئیات بیشتر)

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 90

به "پنس بار دیگر با گوآیدو گفت وگو کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنس بار دیگر با گوآیدو گفت وگو کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید