پیش بینی تغییرات محیط توسط مگس

به گزارش افق بسطام، پژوهشگران آمریکایی در آنالیز جدید خود نشان داده اند که مغز مگس ها می تواند تغییرات محیط اطراف را پیش بینی کند و آن ها را در فرار کردن از شکارچیان کمک دهد.

پیش بینی تغییرات محیط توسط مگس

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

عملکرد مغز مگس، مانع از شکار آن می گردد.

حیوانات از سیستم عصبی حسی خود استفاده می نمایند تا اطلاعاتی در خصوص محیط اطراف خود به دست آورند و سپس رفتار های خاصی را در واکنش به آنچه تشخیص داده اند، انجام می دهند.

پژوهشگران آمریکایی در آنالیز جدید خود نشان داده اند که مغز مگس ها می تواند تغییرات محیط اطراف را پیش بینی کند و آن ها را در فرار کردن از شکارچیان کمک دهد. آن ها با استفاده از نمودار های دقیق اتصال میان سلول های عصبی در سیستم بینایی پرواز، واکنش بینایی را شبیه سازی کردند.

پژوهشگران، ساختار هایی موسوم به اتصالات شکاف آکسون (axonal gap junctions) را شناسایی کردند که کانال هایی فیزیکی برای اتصال نورون ها هستند.

همچنین آن ها دریافتند که یک زیرگروه از نورون های حسی حرکتی که در پیش بینی نقش دارند، منحصر به فرد هستند، زیرا مستقیما به نورون های فرمان پرواز مگس متصل می شوند. این نشان می دهد که یک ورودی مستقیم از نورون ها که مسئولیت پیش بینی در خصوص محیط پرواز را بر عهده دارد، به نورون هایی متصل است که رفتار مگس را کنترل می نمایند.

شاید این ارتباط مستقیم بتواند شرح دهد که چگونه پیش بینی هایی که مگس انجام می دهد، می توانند به سرعت بر رفتار آن اثر بگذارند.

منبع: اسپوتنیک

منبع: فرادید
انتشار: 8 تیر 1400 بروزرسانی: 8 تیر 1400 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1498

به "پیش بینی تغییرات محیط توسط مگس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی تغییرات محیط توسط مگس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید