پیش بینی شرایط هوا در هفته های آینده

به گزارش افق بسطام، خبرنگاران: معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه از 25 آذر سامانه بارشی از غرب وارد کشور می گردد و در بعضی نقاط آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه و ایلام سبب بارش برف و باران خواهد شد، گفت: این سامانه روز چهارشنبه ارتفاعات و دامنه های البرز را در بر می گیرد.

پیش بینی شرایط هوا در هفته های آینده

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس ،محمد اصغری با بیان اینکه امروز و فردا در اغلب نقاط کشور جوی آرام حاکم است، گفت این جو آرام موجب افزایش غلظت آلاینده های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت می گردد؛ این شرایط تا بعد از ظهر چهارشنبه در استان های واقع در دامنه های البرز و شمال شرق کشور ادامه دارد.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: امروز فقط در بعضی نقاط آذربایجان غربی و شمال کردستان بارش پراکنده داریم.

ورود سامانه بارشی از 25 آذر و برف و باران در غرب کشور

وی افزود: بعد از ظهر سه شنبه 25 آذر سامانه بارشی از غرب وارد کشور می گردد و در بعضی نقاط آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه و ایلام سبب بارش برف و باران می گردد.

اصغری ادامه داد: این سامانه بارشی روز چهارشنبه تقویت شده و نیمه غربی کشور را در بر می گیرد و بعد از ظهر چهارشنبه ارتفاعات و دامنه های البرز را فرا خواهد گرفت و در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، همدان، مرکزی، لرستان، خوزستان و شمال چهارمحال و بختیاری فعال خواهد بود و سپس در قزوین، البرز و تهران سبب بارش باران می گردد، در این مدت در مناطق سردسیر و کوهستانی بارش برف خواهیم داشت.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اعلام کرد: شدت بارش ها روز چهارشنبه در جنوب کردستان، نیمه شرقی کرمانشاه، همدان، لرستان، جنوب ایلام و شمال خوزستان خواهد بود.

وی ادامه داد: روز پنجشنبه 27 آذر بارش در غرب و شمال غرب کشور تضعیف می گردد و در جنوب غرب خلیج فارس، غرب اصفهان، شمال فارس و شمال بوشهر رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید خواهیم داشت که در مناطق سردسیر و ارتفاعات بارش برف پیش بینی می گردد.

اصغری اعلام کرد: شدت بارش ها روز پنج شنبه 27 آذر در جنوب شرق لرستان، شمال خوزستان، چهارمحال و بختیاری کهگیلویه و بویراحمد همچنین شمال فارس خواهد بود.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز آدینه در غرب، جنوب غرب و جنوب کشور بارش پراکنده پیش بینی می گردد و با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر و گذر اموج تراز میانی در شمال غرب و سواحل خزر بارش برف و باران خواهیم داشت.

وی تأکید کرد: در مناطقی که ذکر شد آبگرفتگی معابر عمومی، لغزندگی جاده ها، کاهش دید، سختی تردد در گردنه ها و جاده های مواصلاتی پیش بینی و توصیه می گردد بازگشایی آبروهای درون شهری و برون شهری، آمادگی دستگاه های برف روبی برای جاده های کوهستانی و مناطق سردسیر، انجام اقدامات پیشگیرانه توسط دستگاه های اجرایی مانند شهرداری ها و غیره، احتیاط در تردد و توقف در کنار رودخانه ها و مسیل ها، احتیاط در فعالیت های کوهنوردی و آمادگی سازمان های امداد رسان، در دستور کار باشد.

اصغری اظهار کرد: روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری خلیج فارس به ویژه شمال آن و همچنین دریای عمان مواج خواهد بود.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح شرایط جوی پایتخت گفت: آسمان تهران در روز سه شنبه نیز صاف و غبارآلود پیش بینی می گردد، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 7 و 2 درجه خواهد بود؛ به تدریج از روز چهارشنبه 26 آذر بارش پراکنده در تهران خواهیم داشت.

وی اضافه نمود: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 27 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و بجنورد با کمینه دمای 6 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 7 بهمن 1399 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1218

به "پیش بینی شرایط هوا در هفته های آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی شرایط هوا در هفته های آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید