کانگوروها دومین قربانی جوانان ایران در ناگانوی ژاپن

به گزارش افق بسطام، تیم ملی والیبال ایران در دیدار مقابل استرالیا به فزونی سه بر یک رسید.

کانگوروها دومین قربانی جوانان ایران در ناگانوی ژاپن

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، تیم ملی والیبال ایران در چهارمین بازی خود در چارچوب مسابقات جام جهانی 2019 ژاپن، به مصاف تیم استرالیا رفت و توانست در این بازی به فزونی برسد.

مصاف ایران و استرالیا، چهارمین دیدار رسمی دو تیم در سال 2019 بود و دو تیم، اخیرا در چارچوب مسابقات قهرمانی آسیا پیش از این دو بار با هم به رقابت پرداختند که بار اول و در مرحله گروهی استرالیا با نتیجه سه بر یک به فزونی رسید اما در فینال، ایران قاطعانه و با نتیجه سه بر صفر پیروز شد و بر سکوی نخست آسیا ایستاد. این دو تیم یک بار دیگر و در هفته چهارم لیگ ملت های سال جاری نیز به مصاف هم رفتند که ملی پوشان کشورمان با نتیجه سه بر صفر در آن دیدار قاطعانه پیروز شدند.

ایران با ترکیب دوم خود متشکل از میلاد عبادی پور، مسعود غلامی، علی اصغر مجرد، امیر غفور، امیرحسین اسفندیار، جواد کریمی و محمدرضا مؤذن (لیبرو) بازی را آغاز کرد.

* ست اول: ایران 25 - 22 استرالیا

نخستین امتیاز بازی را ایران با سرویس عبادی پور کسب کرد، اما استرالیا با کسب سه امتیاز متوالی 3 - 1 پیش افتاد. با حرکت دوبل وسط عبادی پور ایران در امتیاز 4 بازی را به تساوی کشید و با عملکرد فوق العاده در سرویس، با امتیاز سرویس اسفندیار 8 - 6 وقت استراحت فنی اول را به سود خود انتها داد. عملکرد خوب ایران در سرویس توسط عبادی پور و اسفندیار ادامه داشت و دریافت های استرالیا با مشکل روبرو کرد تا نهایتا 16 - 13 وقت استراحت فنی دوم را نیز از آن خود کند.

با آغاز بازی ایران روند خوب خود را در سرویس و حمله توسط اسفندیار ادامه داد و 18 - 14 پیشی گرفت. در حالی که دریافت های بازیکنان استرالیا در شرایطی خوبی به پاسور این تیم (ویلیامز) نمی رسید، او با پاس های بلند دفاع ایران را جا گذاشت تا اختلاف به سه امتیاز کاهش یابد و ایران در امتیاز 22 - 19 وقت استراحت بگیرد. در نهایت ایران 25 - 22 ست نخست بازی را با پیروزی پشت سر گذاشت.

* ست دوم: ایران 18 - 25 استرالیا

امتیاز نخست این بازی با بیرون رفتن آبشار غفور برای استرالیا به دست آمد. استرالیا توانست با جای خالی الکساندر 4 - 2 پیش بیفتد. استرالیا در این ست عملکرد بهتری در دریافت ها و سرویس داشت تا در امتیاز 8 - 5 به سود استرالیا، دو تیم به وقت استراحت فنی اول بروند. در حالی که اشتباهات بازیکنان ایران در زدن آبشار بیشتر شد، شاگردان لبدف 12 - 7 پیش افتادند تا کولاکوویچ برای ایران تقاضای وقت استراحت کند. سرویس های خوب استرالیا دریافت های ایران را همچنان با مشکل روبرو نموده بود تا نهایتا 16 - 10 وقت استراحت فنی دوم نیز به نام خود ثبت کند.

پائول با جای خالی خود امتیاز 17 را برای استرالیا به دست آورد. روی دو کار سرعتی و با آبشارهای غلامی، ایران در امتیاز 19 - 14 اختلاف را به 5 پوئن کاهش داد. بازیکنان استرالیا با عملکرد خوب در دریافت ها تا امتیاز 22 - 17 اختلاف 5 امتیازی را حفظ کردند تا کولاکوویچ برای ایران وقت استراحت بگیرد. با ورود دو تیم به زمین جردن ریچارد دو امتیاز سرویس را به دست آورد تا بازی 24 - 17 گردد. استرالیا 25 - 18 ست دوم را با پیروزی پشت سر گذاشت.

* ست سوم: ایران 25 - 18 استرالیا

امتیاز نخست این ست را هم استرالیا با آبشار جردن به دست آورد. دو تیم به صورت پایا پایی پیش رفتند تا پس از یک رالی 14 ثانیه ای اسفندیار در امتیاز 4 بازی را به تساوی بکشاند. دو تیم در حالی به وقت استراحت فنی اول رفتند که نتیجه بازی 8 - 7 به سود ایران بود. پس از چند رفت و برگشت توپ، غلامی با آبشار خود ایران را 10 - 9 پیش انداخت. در حالی که دو تیم با سرویس های کنترلی سعی در کسب نتیجه داشتند، نهایتا ایران 16 - 15 وقت استراحت فنی دوم را به دست آورد.

با آغاز بازی سرویس های ایران با قدرت بیشتری زده شد تا پس از بازگشت توپ، غلامی شاگردان کولاکوویچ را 18 - 16 پیش بیاندازد. با امتیاز سرویس غفور اختلاف به سه امتیاز افزایش یافت تا لبدف در امتیاز 21 - 18 برای استرالیا تقاضای وقت استراحت کند. با ادامه درخشش امیر غفور در خط سرویس، ایران توانست با اختلاف 7 امتیازی و 25 - 18 ست سوم را پیروز گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 314

به "کانگوروها دومین قربانی جوانان ایران در ناگانوی ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانگوروها دومین قربانی جوانان ایران در ناگانوی ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید