یک سال بعد از انفجار هولناک بیروت

به گزارش افق بسطام، عصر روز چهارم آگوست 2020 (14 مردادماه سال 1399) بود که شهر بیروت با صدای انفجاری مهیب برابر با زلزله ای به قدرت 3.3 درجه ریشتر لزرید، به طوری که صدای آن تا مسافت 250 کیلومتری شنیده شد.

یک سال بعد از انفجار هولناک بیروت

به گزارش خبرنگاران، لبنانی ها در حالی اولین سالگرد حادثه انفجار مهیب بندر بیروت را گرامی می دارند که همچنان معین نیست دقیقا چه کسانی محموله عظیم نیترات آمونیوم را نامناسب انبار نموده و مسبب این انفجار مهیب شدند.

لبنان برای گرامیداشت اولین سالگرد این فاجعه که منجر به مرگ بیش از 200 نفر و زخمی شدن بیش از 6 هزار تن دیگر و آواره شدن 300 هزار لبنانی شد، این روز را عزای ملی اظهار داشت. از سوی دیگر، اولین سالگرد فاجعه انفجار بندر بیروت در شرایطی در لبنان برگزار می گردد که خانواده های قربانیان بر لزوم شناسایی و معرفی عاملان وقوع این انفجار تأکید دارند.

انفجار سال گذشته بندر بیروت 218 کشته و بیش از شش هزار زخمی بر جای گذاشت و در انباری رخ داد که 2750 تن نیترات آمونیوم به مدت شش سال در آن بدون هرگونه اقدام حفاظتی و ایمنی لازم نگهداری می شد و باعث شد تا بسیاری از ساختمان های اطراف این بندر هم به طور کامل ویران گردد؛ به گفته استاندار بیروت این انفجار بیش از 10 میلیارد دلار خسارت به بار بیاورد.

رئیس جمهور لبنان در نطقی تلویزیونی به مناسبت اولین سالگرد انفجار مهیب بیروت خطاب به ملت لبنان گفت که خون های ریخته شده هدر نخواهد رفت و متعهد شد که حقیقت ماجرا روشن و مسئولان این فاجعه به طور عادلانه مجازات شوند.

منبع: فرارو
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1572

به "یک سال بعد از انفجار هولناک بیروت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک سال بعد از انفجار هولناک بیروت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید