4 خودرو برای مقابله با گرانی بنزین

به گزارش افق بسطام، بارها اینجا نوشته ایم که موتورهای کم مصرف، هیبرید و سه سیلندر که فورد، پژو-سیتروئن، تویوتا و فولکس واگن تکنولوژی ساخت آن را دارند، چاره مصرف بالای بنزین در ایران است. موتورهایی که عمدتا با سه یا چهار سیلندر در حجم 1 تا 1.6 لیتر در هر 100 کیلومتر به صورت ترکیبی کمتر از شش لیتر بنزین مصرف می نمایند. استقبال بالای خریداران در بازارهای جهانی از محصولاتی نظیر اشکودا اکتاویا، فورد فیستا، سیتروئن سی3 و تویوتا یاریس دقیقا به همین دلیل است چرا که با توجه به نرخ میانگین بنزین در سه بازار چین، آمریکای شمالی و اروپا که در محدوده 1.1 دلار است، هر لیتر افزایش در مصرف سوخت میانگین خودرو سالانه بهایی گزاف را به خریداران تحمیل می نماید. در ایران هم افزایش یکباره 50 تا 300 درصدی در بهای بنزین اگر با اصلاحات کامل و مناسب در بازار خودرو همراه گردد، قطعا رضایت خاطر مصرف نمایندگان خودرو و اعتماد جامعه را به همراه خواهد داشت. فعلا در بازار ما چهار خودرو قابل اعتماد و برجسته داریم که به لطف موتورهای بسیار خوبی که دارند، مصرف سوخت نازلی داشته و هزینه سالانه اندکی را روی دوش مصرف نمایندگان می گذارند. این خودروها بین 50 تا 200 میلیون تومان قیمت دارند.

4 خودرو برای مقابله با گرانی بنزین

ام وی ام 110اس

مصرف میانگین : 5.5 لیتر

با پرداخت 50 میلیون تومان می توانید یک نسخه 1396 از ام وی ام 110اس را سوار شوید که هر 100 کیلومتر بین 6 تا 6.5 لیتر بنزین مصرف می نماید. عددی که با فرض ثابت ما در زمینه استفاده از خودرو طی یک سال، بهایی معادل 1.6 تا 3 میلیون تومان را به خریدارانش تحمیل می نماید. این خودرو که از موتور سه سیلندر، 998 سی سی و 68 اسبی سود می برد، در جاده و در سرعت کمتر از 120 کیلومتر حدود پنج لیتر بنزین مصرف می نماید. البته نسخه نسل قبل 110 هم که از موتورهای3 و 4سیلندر سود می برد مصرف کمتری هم دارد.

تندر90/ تندرپلاس/ ساندرو

مصرف میانگین : 6.5 لیتر

هزینه بنزینی که این خودرو فرانسوی با آن موتور برجسته و کم استهلاک به شما تحمیل می نماید، برای حدود 20 هزار کیلومتر در دو نرخ 1500 و سه هزار تومانی به ترتیب معادل 1.950 و 3.9 میلیون تومان است که در مقایسه با خودرویی نظیر پژو405 با مصرف 11 لیتر در هر 100 کیلومتر فاصله فاحشی دارد. فاصله ای که بسته به قیمت بنزین سهمیه ای و آزاد بین 3.3 تا 6.6 در نوسان است که به معنی اضافه شدن هزینه ای 1.3 تا 2.7 میلیون تومان به سبد سالانه هزینه خانوار ایرانی است. قیمت نسخه های نو و کارکرده این خانواده بین 100 تا 175 میلیون تومان است.

تویوتا یاریس سدان 2008

مصرف میانگین : 6.1 لیتر

اعجوبه یعنی همین موجود 10 ساله کوچک و سرحال که به شدت کم مصرف است. موتور 1300سی سی و چهار سیلندر یاریس به رغم فراوری 87 اسب قدرت کمتر از 6.2 لیتر بنزین مصرف می نماید که همین عامل سدان ژاپنی را به خودرویی به غایت مالی و ارزان بدل ساخته است. حال هم با افزایش سوخت باید بر ارزش کار سازنده اش صحه گذاشت چرا که ضمن توانایی استفاده از بنزین عادی و مصرف مناسب در هر سال اگر همانند رفقای دیگرش حدود 20 هزار کیلومتر بنزین مصرف کند، بین 1.8 تا 3.6 میلیون تومان هزینه روی دست مالکان خود می گذارد. جالب است بدانید قیمت نمونه های سرحال این خودرو شرقی در نسخه 2008 و سدان حدود 120تا140 میلیون تومان است.

میتسوبیشی میراژ 2017

مصرف میانگین : 5.1 لیتر

حتی اگر تمام مدت را با این خودرو ژاپنی بتازید و از بنزین سوپر 3500تومانی بهره ببرید، باز هم مصرف سوخت شما طی یک سال یا 20 هزار کیلومتر کمتر از بسیاری خودروهای فراوری داخل است. میراژ که با موتور مشهورش کم مصرف ترین خودرو موجود در بازار است، سالانه هزینه ای کمتر از 3.6 میلیون تومان به شما تحمیل می نماید که رقم شگفت انگیزی در مقایسه با یک پژو 207 اتومات است که با هزینه 4.9 میلیون تومانی در سال، در شهر در هر 100 کیلومتر حدود 9 لیتر مصرف می نماید. این خودرو در نسخه کارکرده و 2017 حدود 200 میلیون تومان قیمت دارد.

منبع: دیوار
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 487

به "4 خودرو برای مقابله با گرانی بنزین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 خودرو برای مقابله با گرانی بنزین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید