آسمان 9 استان بارانی می گردد ، تداوم هوای خنک در شمال کشور ، پیش بینی شرایط جوی تهران

به گزارش افق بسطام، براساس اعلام سازمان هواشناسی کشور از امروز تا شنبه 19 شهریور در نقاط مختلف کشور بارش باران پیش بینی می گردد و در استان های مرزی غرب و جنوب غرب کشور و در بوشهر و جنوب فارس با خیزش گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا روبرو خواهیم بود.

آسمان 9 استان بارانی می گردد ، تداوم هوای خنک در شمال کشور ، پیش بینی شرایط جوی تهران

به گزارش خبرنگاران آنلاین، چهارشنبه (16 شهریور) در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، برخی منطقه ها استان گلستان و در ارتفاعات البرز واقع در این استان ها ابرناکی، بارش باران، وزش باد همراه با کاهش نسبی دما پیش بینی می گردد.

در ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان نیز در ساعات بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ می دهد. در این روز دریای خزر نیز مواج است.

پنجشنبه (17 شهریور) این شرایط در سواحل شمالی کشور، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی ادامه خواهد داشت بعلاوه در ارتفاعات زاگرس مرکزی واقع در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و غرب اصفهان نیز در ساعات بعدازظهر افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ می دهد.

آدینه (18 شهریور) بارش در برخی منطقه ها سواحل شمالی ادامه خواهد داشت و در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات ارتفاعات کهگیلویه و بویراحمد و در غرب و جنوب فارس رگبار پراکنده دور از انتظار نیست.

شنبه (19 شهریور) با تقویت جریانات شمالی روی دریای خزر بارش در سواحل دریای خزر تشدید می گردد و گستره بارش منطقه های از خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز مرکزی را فرامی گیرد. در این روز دریای خزر مواج خواهد بود.

بعدازظهر یکشنبه (20 شهریور) از شدت بارش در این منطقه ها کاسته می گردد و دوشنبه (21 شهریور) فقط در ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده رخ می دهد.

طی 3 روز آینده در استان های مرزی واقع در غرب و جنوب غرب کشور و در بوشهر و جنوب فارس نیز گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا انتظار می رود و از روز آدینه وزش باد در نوار شرقی کشور تشدید و در منطقه زابل وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک پیش بینی می گردد.

بعلاوه براساس اعلام این سازمان، آسمان تهران فردا (17 شهریور) صاف در برخی ساعات وزش باد و گاهی کمی ابری با حداقل دمای 23 و حداکثر دمای 34 درجه سانتیگراد و طی آدینه (18 شهریور) صاف در برخی ساعات وزش باد و گاهی کمی ابری با حداقل دمای 24 و حداکثر دمای 35 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

طی امروز و فردا (16 و 17 شهریور) اهواز با دمای 45 و 46 درجه سانتیگراد گرم ترین و شهرکرد با دمای 5 و 6 درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 شهریور 1401 بروزرسانی: 19 شهریور 1401 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1955

به "آسمان 9 استان بارانی می گردد ، تداوم هوای خنک در شمال کشور ، پیش بینی شرایط جوی تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آسمان 9 استان بارانی می گردد ، تداوم هوای خنک در شمال کشور ، پیش بینی شرایط جوی تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید